אוקיי, על המכונית הפסיכית הזו הזו כבר כתבנו בעבר, לפני יותר משנה למען האמת, אבל עכשיו – כנראה עם תחילת השיווק בפועל – משתחררים עוד קצת פרטים, ואנחנו יכולים להראות לכם תמונה שלה – ושל המנוע הבלתי-יאומן שמניע אותה. ובכן שמה של חברת אריאל (Ariel) הבריטית אינו חדש לחובבי הרכב באשר הם: מכוניתה המינימליסטית, אטום (Atom), מצליחה להתבלט גם בשוק הבריטי המוצף (יחסית) במכוניות ספורט ייחודיות ונדירות כמו קייטרהם, ווסטפילד ועוד רבות אחרות. לפני שנה דיווחנו כי האטום, שעד אז הסתדרה עם מנועי 4 צילינדרים שמקורם בהונדה (אבל שמגיעים עד 300 כ"ס בסיוע הגדשת-על, ומנצחים בתחרויות תאוצה מול מיטב מכוניות-העל האקזוטיות מרחבי העולם), עומדת לקבל מנוע V8 בגרסת-על פסיכוטית שתקרא "אטום 500". כן, בגלל ההספק. כאשר מדובר במכונית ששוקלת מאות בודדות של קילוגרמים, התוצאה צריכה להיות לא פחות מאטומית... המנוע המדובר תוכנן על ידי Russel Savoury ומיוצר בסדנה הנושאת את שמו, RS Performance. יצויין כי זמן קצר לפני ההכרזה על האריאל האטומית הזו הכריזה על גרסה מטורפת משלה, על בסיס אותו מנוע בדיוק...
ומה אנו למדים עכשיו שלא ידענו קודם? לא הרבה. כבר אז ידענו לספר כי מדובר במנוע V8 בעל 5 שסתומים לצילינדר ומגדש-על, וכי ההספק המרבי מתקבל ב-10,000 סל"ד אסטרונומיים; אז דובר על הספק של 560 כ"ס. היום אנו למדים כי ההספק עומד על "מעל 500 כ"ס", כן, בדיוק, עם מומנט מרבי של 41.5 קג"מ (ב-8,500 סל"ד!). כל זה עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבה סקוונסיאלית עם מנופי תפעול מאחורי ההגה שמיוצרת על-ידי החברה הצרפתית דווקא, Sadev. התיבה מאפשרת החלפת הילוכים סופר-מהירה, Flatshift, דהיינו ללא הורדת רגל מהגז. בדף הדגם באתר החברה מדובר עדיין על מגדש-על, אך בצילום המצורף אין לו זכר משום מה.
אבל בינינו, לא זה מה שמענין אותנו. מה שכן מעניין הוא הנתון של 500 כ"ס על משקל של 500 ק"ג, אשר מבטיח ביצועי תאוצה נדירים ומכניס את האטום 500 למועדון מאד אקסקלוסיבי ומצומצם של מכוניות עם יחס הספק-משקל של 1:1. למעשה יש רק עוד שתיים כאלו: הקאפארו T1 והקייטרהם V8 המוזכרת לעיל, שמכונה Levante (ונמכרת למעשה כדגם של RS Performance).
ביצועים רשמיים טרם הוכרזו, אבל מאחר וגם אטום "שגרתית" עם 300 כ"ס מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות פלוס מינוס, אפשר להניח שמדובר בביצועים עוצרי נשימה, הלכה למעשה. עצם המחשבה על תנועה בכביש עם שלדת צינורות חשופה ומנוע V8 מיילל מאחור גורמת לנו להזיל ריר.
רק 25 מכוניות כאלו ייבנו, והמחיר צפוי להיות לפחות רבע מיליון אירו – בגלל העלות המאד-גבוהה של המנוע.