לאחר שסיפרנו לכם על כאן על השתלת מנוע V8 קטן – אך מאומן ביותר – פרי ידיו של ראסל סייבורי מ-RS Performance במרכב קייטרהם, נדמה כאילו אנשי אריאל רק חיכו להזדמנות להגיב עם גרסה משלהם עם אותה יחידת כוח קומפקטית. (למי שזקוק לתזכורת: עוד על האריאל אטום, כאן.) מנוע ה-2.4 ליטר המוגדש יציע באטום 560 כוח-סוס, למרות שהגרסה תיקרא אטום 500. המנוע, לו חמישה שסתומים לצילינדר, מציע את שיא ההספק ב-10,000 סל^ד ומעביר את כוחו את הגלגלים האחוריים באמצעות גיר 6-מהירויות סיקוונציאלי – הנהג יכול לבחור בין העברה אוטומטית לבין תפעול ידני באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה. יש להבהיר ולהזכיר כאן כי גם אטום בסיסית מן השורה היא כלי קיצוני, עם ממדים זעירים (בסיס גלגלים 2.35 מ', אורך כללי 3.41 מ' בלבד, רוחב 1.80 מ' וגובה 1.20 מ') ומשקל נוצה. המנוע הוא 2.0 ל' שמגיע במקור מהונדה סיוויק טייפ R ומפיק 245 כ^ס, על משקל של 456 ק^ג בלבד. האטום החזקה ביותר בהיצע הנוכחית מקבלת גרסה מוגדשת של אותו מנוע, עם 300 כ^ס; זו המכונית שמחזיקה כיום בתואר אלופת ה-0-100-0 (האצה מעמידה למהירות 100 מייל לשעה ובלימה חזרה לעמידה) של מגזין 'אוטוקאר'. אז עכשיו תחשבו מה יקרה עם מנוע ה-V8 המדובר... המשקל העצמי צפוי להיות עדיין פחות מ-500 ק^ג, כך שיחס ההספק-משקל יהיה טוב יותר מ-1:1! המיאוץ הקלאסי מעמידה ל-100 קמ^ש יתבצע תוך כ-2.4 שניות ול-160 קמ^ש תוך פחות מ-6.0 שניות. אלו מספרים שרק אופנועי-על קיצוניים מגיעים אליהם, אם בכלל. האטום 500 תיבדל מהאטום ה^רגילה^ (המופיעה כאן) בחלקים מסיבי פחמן בצבע טבעי ובצביעה שונה מהשחור/אדום המוכר. החישוקים ב-500 יהיו שונים וגם הזרועות הקדמיות הוחלפו במאסיביות יותר, העשויות פלדת כרום-מוליבדן. גם בלי תמיכת כור-האטום המטורף הזה מאחור לא היו לאטום הרבה מתחרים – לבטח בתחום ההאצה. נראה כי עתה, לפחות עבור אותם מאושרים שיזכו לשים יד על אחת מ-20 ה-500 שייוצרו, החיפוש אחר מתחרים בכביש יהפוך לקשה מאי-פעם: כמה קאפארו T1 או קייטרהם RS כבר יש לך סיכוי לפגוש במגרש החניה של הסופר השכונתי? הכלים הראשונים אמורים להמסר ללקוחות כבר במאי השנה. מחירים לא נמסרו, אך סביר להניח שהתג יעמוד על הרבה יותר מהנדרש כיום עבור אטום בסיסית: 36,000 יורו כהתחלה.