ביואיק רודמאסטר, 1949בית משפט במנהטן, ניו יורק, אישר אתמול ליצרנית כלי הרכב ג'נרל מוטורס, שהיתה יצרנית הרכב הגדולה בעולם במשך 77 השנים האחרונות, לפתוח בתהליך היסטורי של פשיטת רגל (צ'פטר 11) ולמכור חלק מנכסייה. בתור התחלה, החברה שלחה את החברה הבת, Chevrolet-Saturn להליך של פשיטת רגל. החברה-האם צפויה להתחיל בתהליך בזמן הקרוב.
הממשל האמריקני הגדיל את לשם ארגון מחדש של החברה ל-50 מיליארד דולר. התהליך צפוי להימשך בין 60 ל-90 יום. ממשלת קנדה תחזיק ב-12% ממניות החברה תמורת סיוע של 9.5 מיליארד דולר שתעניק לחברה. הממשל האמריקני יחזיק ב-60% ממניות החברה לאחר פשיטת הרגל תמורת הסיוע.
בכירים בממשל האמריקני הצהירו כי הם מתכוונים למכור את חלקם בחברה בעתיד.
נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הגן על החלטתו להפוך לבעל ההחזקה הגדולה ביותר בג'נרל מוטורס, כשהוא מסביר כי "היה זה צעד בלתי נמנע אך זמני. אנחנו פועלים כבעלי מניות מחוסר רצון".
אתמול נודע כי מנייתה של GM תיגרע מהמסחר במדד הדאו ג'ונס בוול סטריט - לאחר 84 שנה של מסחר בקרב 30 מניות ה'בלו ציפ'. את מקומה במדד תתפוס מניית סיסקו מערכות. השינוי במדד ייכנס לתוקף החל מפתיחת המסחר ב-8 ביוני.
נציין כי בשבוע שעבר (ה') רוב מחזיקי האג"ח של ג'נרל מוטורס הסכימו לתמוך בתוכנית להמיר את החוב שבידם בנתח השליטה בחברה, של כ-25%, זאת, בתמורה לוויתור כל חוב בהיקף של 27 מיליארד דולר.
ג'נרל מוטורס מינתה את אל כוך כמנכ"ל שיוביל את הליך הפירוק והארגון מחדש של החברה. כך דיווח אמש (א') ה"וול סטריט ג'ורנל". כוך משמש כדירקטור בחברת הייעוץ AlixPartners.
החברה מתכננת לסגור 11 מפעלים ולהשעות את העבודה ב-3 מפעלים נוספים. בינתיים, לא פירסמה החברה את מספר המפוטרים שיגרמו מפשיטת הרגל.