סיטרואן דה-שבו המקורית הייתה מכונית פשוטה ואמינה אשר איפשרה לארבעה מבוגרים על 50 קילוגרם מטענם לנסוע בנוחות במהירות של חמישים קמ"ש לערך. אם רצו לחצות שדה חרוש עם סלסלת ביצים, הביצים לא היו נשברות – או כך לפחות מלמדת האגדה.
הדה-שבו שעינכם רואות אינה ממלאת אף ייעוד של מתכנניה; היא אינה פשוטה, יש מקום רק לשני מבוגרים (עדיף מטורפים), היא חסרת מאפייני נוחות כלשהם, ולחמישים קמ"ש היא תגיע בהילוך הראשון שלה....ומי שינסה להעביר באמצעותה ביצים בשדה חרוש... טוב, הבנתם, לא?
סיטרואן דה-שבו עם מנוע פרארי
צילום: swisscarsightings
טנדר סיטרואן דה-שבו מקורי (הוצג ב-1951 תחת השם AU, או fourgonnette שמשמעו רכב "מסחרי נשי קטן", עם מנוע 425 סמ"ק), בסיס ומכלולים של פרארי 355 (מחליפתה של ה-348, אמה של ה-360), 180,000 יורו ו-1,500 שעות מוסך הפיחו חיים ביצירה המשוגעת המצולמת כאן. המכונית אשר החלה את דרכה כפרארי 355 "רגילה" עברה התאמות רבות, מן הסתם, הכוללות הרחבת מפשקים, תוספת פתחי יניקה גדולים בצדדים המזינים את המנוע והתאמות נוספות כך שתתאים לצורה המזוהה עם הטנדר הצרפתי. מובן שהשילדה, המנוע, הבלמים ומערכת הקירור הנם פרארי 355 ולא הטנדר החלשלוש...
מרכב הטנדר נבחר בשל גודלו היחסי אשר איפשר לשכן בו מנוע V8 של הפרארי 355 בנפח 3.5 ליטרים עם 375 כוח-סוס. הצבע האדום היה הכרח, מן הסתם, אולם הסוס הצוהל נעדר מחזית המכונית – גם מן הסתם, למנוע אי-נאימויות מביכות עם בעלי הלוגו (חברת פרארי...).
סיטרואן דה-שבו עם מנוע פרארי
צילום: swisscarsightings
חברת נימיק מאיטליה היא האחראית ליצירה. הבחירה בסיטרואן הגיונית בעבורה שכן קבוצת הראלי נימיק (Nimik Rally Team), מריצה קבוצת מרוצים של היצרן הצרפתי.

אנו ממליצים להכנס כאן לקישור רלוונטי ליו-טיוב, לראות ולשמוע את היצירה המקורית בעצמכם.