טאטא מוטורס ההודית הודיעה כי תאלץ לבצע הגרלה בקרב כלל מזמיני הנאנו, המכונית הזולה בעולם, עקב עודף ביקוש.

למכונית הקטנה אשר מתיימרת לבצע מהפכה מוטורית בהודו ולהחליף הריקשות הרבות במכונית, התקבלו עד עתה הזמנות בהיקף של מעט יותר מחצי מיליארד דולר עבור 203,000 מכוניות, וזאת רק במהלך שלושת השבועות הראשונים של אפריל!
יש לציין שהיקף ביקוש ומכירות זה הפתיע אף את האופטימיים שבהנהלת החברה הואיל ותחזית המכירות דיברה על מחצית הכמות. בשל כך, תבצע החברה הגרלה בה יזכו 100,000 מתוך המזמינים במכונית כבר השנה...
קצב הייצור השנתי של מפעל הנאנו בפנטאנאגר (Pantnagar) שבצפון המדינה עומד על כ-60,000 יחידות כאשר המפעל החדש בסננד (Sanand) שבמערב הודו יתרום עוד 350,000 יחידות בשנה.

מעבר להישג המרשים מבחינת יצירת עניין אמיתי במכונית המתורגם להזמנה, חשוב לציין כי בכך זכתה טאטא מוטורס לנתח שוק של כ-17 אחוז משוק הרכב ההודי הענק בשנה המסתיימת במרץ 2009, השוק הרביעי בגודלו בעולם. שוק זה צפוי להכפיל עצמו לכדי 3 מיליון מכוניות עד 2015 ומרכז עניין רב מצד יצרני רכב רבים בעולם, בדומה לשוק הסיני.

גרסת דיזל בנפח 690 סמ"ק (בהשוואה ל-624 סמ"ק, שני-צילינדרים קירור אוויר בגרסת הבנזין...) צפויה כבר השנה (לעומת 2011 כפי שחשבנו בתחילה) כאשר גרסאות ירוקות צפויות רק במהלך 2011.
ניתן רק לשער מה תהיה רמת זיהום האוויר כאשר כחצי מיליון נאנו יתרוצצו ברחבי הודו...