קונצרן טאטא זכה ללא מעט כותרת במהלך 2008 אשר כללו את רכישת יגואר ולנד-רובר מידי פורד יחד עם שמועות נוספות לרכישת מותג האופנועים MV Augusta ואולי סדנת העיצוב פינינפרינה.

את תשומת לבנו בהקשר לטאטא משכה תוכניתה של החברה לייצר רכב לכל פועל במחיר של 2,500 דולר בעל הנעה אחורית, עיצוב לא ממש מושך ומנוע בנזין (אחורי) בנפח 623 סמ"ק עם הספק של 33 כוח-סוס. המכונית הוצגה לפני כשנה בתערוכת ניו-דלהי כאשר מועד תחילת הייצור נקבע לאמצע 2009 או לקראת סופה.
מריבות אלימות עם בעלי הקרקע עליה הוחל בהקמתו של המפעל החדש והייעודי למכונית במערב בנגל שבהודו - בעלות כוללת של כ-200 מיליון יורו - דחו את מועד הייצור לתחילת 2010. עד כמה אלימות המריבות?! סמנכ"ל כספים של אחת החברות הבונות את המפעל נרצח בשטח המפעל ועובדי המפעל הוכו נמרצות. מקור הסכסוך כמובן כספי ונסוב סביב היקף הפיצוי לבעלי הקרקעות שאת אדמתם פחות או יותר הלאימו לצורך הפרויקט. החברה נאלצה להקים מפעל חדש בתחומי פנטנגר (Pantnagar) בו כבר קיימים מספר מפעלים שלה, למרות שהמפעל בבנגל כמעט והושלם!

היעד המעודכן של החברה עומד על ייצור של 80,000 מכוניות עד למרץ 2010 מגרסת הבנזין כאשר לקראת סוף 2009 יוקם מפעל חדש בסאננד (Sanand) אשר יהווה מקום הייצור המרכזי של המכונית הזולה. לקראת 2011 תוצג גרסת הדיזל של הנאנו ותוצע גרסה מעט פחות ספרטנית אשר תאפשר לרוכשי המכונית לקבל מכונית זולה מעט פחות אך עם מיזוג אוויר, תיבה אוטומטיות ואולי אף חלונות חשמליים.

ואי אפשר בלי נקודה ישראלית כאשר מדברים על מחירים כה זולים. כבר סיפרנו לכם על כך שחברת מאיר רוצה להוסיף את טאטא למגוון המותגים אותה היא מייבאת (הונדה, יגואר, וולוו) כדי להיות נוכחת בקצה התחתון מאוד של שוק הרכב הישראלי. אם המאמצים ישאו פרי, וחברת מאיר לא תחכה עד ייצור גרסה "מפוארת" הכוללת מיזוג אוויר, הרי שהמכונית במחיר של 25,000-30,000 שקל (כולל מסים!) תוכל להתגלגל ברחובות ארצנו כבר בשנה הבאה.