היום (ה', 30.4), מסתיים פרק הזמן שהעניק ממשל ארה"ב לקרייזלר למציאת פתרון מעשי כדי להמלט מהליך פשיטת-רגל (פרק 11). אתמול בערב פרסמה סוכנות בלומברג ידיעה לפיה עומד הנשיא אובאמה להכריז היום קרייזלר אכן תאולץ ללכת לפרק 11, אך כעת מסתמן כי ידיעה זו היתה אולי מוקדמת מדי. אתמול הצליחה קרייזלר להשיג, ממש בדקה ה-90, הסכם קריטי עם עובדיה, המהווים חלק מאיגוד עובדי תעשיית הרכב רב העוצמה United Auto Workers (ובקיצור UAW). תחת איום ממשי של פשיטת רגל נאותו עובדי החברה, בהצבעה כללית וברוב גדול, לקבל על עצמם שורה של גזרות שנדרשו על ידי הממשל שהיו קריטיות לצורך הצלת החברה. ביניהן: עובדי קרייזלר הסכימו לוותר על מחצית מסכום עתק של 10.6 מיליארד דולר שהחברה חייבת לקרן ביטח בריאות לפנסיונרים, ובתמורה יקבלו בעלות על 55% ממניות קרייזלר המחודשת שתוקם בשיתוף עם פיאט. קודם לכן הושגה הסכמה עקרונית עם ארבעה בנקים אמריקניים המחזיקים בכ-70% מחובותיה העיקריים של קרייזלר, לפיה יוותרו על חובות בהיקף של קרוב ל-5 מיליארד דולר בתמורה לתשלום מזומן של כשני מיליארד דולר. עם זאת, הסכם שכזה יוכל לקבל תוקף רק אם כל שאר נושי החברה – כ-40 במספר – להם חבה קרייזלר כ-2 מיליארד דולר נוספים יאשרוהו. גורמים בוול-סטריט טענו כי אין זה סביר שכל הנושים אכן יסכימו לכך.
בראיון אתמול אמר הנשיא אובאמה כי GM (שזכתה לחודש יותר זמן מאשר קרייזלר להגשת תכנית הצלה ברת ביצוע) וקרייזלר יכולות לשרוד את המשבר הנוכחי ולצאת ממנו כשהן "חזקות מאי פעם". לדבריו הוא אפטימי כיום יותר לגבי עתידה של תעשיית הרכב ומקווה להפסיק את הזרמת המימון הממשלתי לקונצרנים של דטרויט בהקדם האפשרי. לגבי קרייזלר, אמר אובאמה כי האופטימיות שלו נובעת מההסכם עם פיאט הקרב להשלמתו, ומהנכונות לפשרה שגילו נושי החברה. גם אם לא תהיה ברירה והקונצרן יאלץ לעבור תהליך "פרק 11", אמר אובאמה, יהיה זה תהליך קצר ונטול-כאבים יחסית.
קרייזלר כבר הכינה תכנית אלטרנטיבית מפורטת למקרה שאכן תאולץ לעבור הליך פשיטת רגל, כולל החלפת הניהול הבכיר באנשי פיאט.