ריינג' רובר 2010היה ברור שהמנועים החדשים אשר הציגה יגואר יגיעו לשכנים מבית לנד רובר. על הדיסקברי 4 החדש כבר סיפרנו לכם, ויחד איתו מוצגים בתערוכת ניו יורק עוד שני דגמי לנד רובר אשר זכו לעדכונים: ספינת הדגל, הריינג' רובר המפואר, והריינג' רובר ספורט. למעשה מדובר ביותר מאשר החלפת מנועים, בשני המקרים: אפשר בהחלט לקרוא להן מתיחות פנים.

ריינג' רובר 2010
המנועים החדשים בהחלט עומדים במרכז העניינים. הריינג'-רובר מקבל את צמד מנועי ה-V8 בנזין הזרקה-ישירה בנפח 5.0 ל' שהופיעו קודם לכן ביגואר XK ו-XF: אטמוספירי עם 375 כ"ס, ובעל מגדש-על עם 510 כ"ס. לעומת מנועי ה-V8 הנוכחיים בנפח 4.4 ל' (אטמוספרי) ו-4.2 ל' (מוגדש), מדובר בקפיצה של 69 ו-115 כ"ס בהתאמה. יחד עם המנועים זכתה ספינת-הדגל של לנד רובר לתיבת הילוכים משופרת, כמו בדיסקברי 4, עם נעילת ממיר-מומנט מוקדמת יותר. עוד זכה הריינג' לעדכוני עיצוב חיצוניים קלים, אבל השינויים בתא הנוסעים משמעותיים וכך גם באבזור. לוח המחוונים מוקרן עכשיו על צג וירטואלי (כמו במרצדס S-קלאס, למשל), יש הגה חדש, ממסך מגע משופר, תגים חדשים, מערכת ניווט חדשה מבוססת על כונן קשיח, וחיבורי USB ו-iPod משופרים. בקרת שיוט אקטיבית מבוססת-רדאר מופיעה כאן, לראשונה בדגם זה.
תערוכת ניו יורק: עוד עדכוני לנד רובר
צילום: מנהל
מערכת ה-Terrain Response שופרה גם היא בדומה לשינויים שחלו בדיסקברי 4, עם הוספת מצב "בקרת שיגור" בנסיעה בחולות, ותגובות מדוייקות יותר בזחילת-סלעים. מערכת בקרת הגשליה במורד שופרה גם היא.

• מידע על כל דגמי לנד רובר בישראל, באתר 'אוטו'

יש עוד: הבלמים הוגדלו, והריינג' זוכה למערכת Adaptive Dynamics המשנה את תכונות בולמי הזעזועים לפי מודל-חיזוי חדשני, ראשון מסוגו בעולם לדברי החברה. בולמי הזעזועים המדוברים מכונים DampTronic Valve Technology, אם רציתם לדעת. המערכת קוראת נתונים 500 פעמים בשניה ומגיבה לאופי הנהיגה ולסוג הקרקע. מערכת בקרת היציבות, DSC, שודרגה אף היא וכוללת פונקציית בקרת יציבות גלגול (או "בקרת יציבות התהפכות", אם תרצו) להתערבות במקרים קיצוניים של סכנת התהפכות. מערכות העזר כוללות אופציות כמו בקרת שטחים מתים, מערכת מצלמות היקפית, מערכת דימום אור גבוה אוטומטית (High Beam Assist) ועוד.

ריינג' רובר ספורט 2010
בעוד הריינג' רובר זוכה לעדכון מנועי הבנזין בלבד, הריינג-ספורט מקבל גם תגבורת דיזל. אותם שני מנועי V8 חדשים מגיעים גם לכאן, ויחד איתם – מנוע הטורבו-דיזל 3.0 ל' כפול המגדשים החדש שהופיע ביגואר XF ואשר גם הדיסקברי 4 זכה לו. מנוע הדיזל V8 החדש יחסית, בנפח 3.6 ל', נותר בהיצע. עם המנועים זוכה הריינג'-ספורט לחלק ניכר מהשינויים שקיבל הריינג-רובר, יחד עם עדכוני עיצוב חוץ ועיצוב פנים חדש הכולל חומרים משודרגים בתא הנוסעים.
תערוכת ניו יורק: עוד עדכוני לנד רובר
צילום: מנהל
בין השינויים נציין את מערכת ה-Terrain Response המשופרת אשר זוכה כאן למצב "דינמי" יעודי לנהיגת-כביש ספורטיבית, מיתלים אקטיביים, בלמים מחוזקים, מערכת מצלמות היקפית ודימום אורות אוטומטי.