כאשר השיקה לנד רובר את הדור הנוכחי של הדיסקברי – השלישי במספר – בתערוכת ניו-יורק 2004, היתה זו מהפכה של ממש, בכל המובנים. עכשיו, בדיוק (ורק) 5 שנים מאוחר יותר, משיקה לנד רובר את הדור הרביעי של הדיסקברי – אבל למרות הכינוי המפורש "דיסקברי 4" הרי שמדובר למעשה במתיחת פנים יותר מאשר החלפת דגם. הבסיס המכני לא השתנה, וגם בעיצוב אי אפשר לטעות, למרות חרטום משופץ. השינוי הגדול והמשמעותי מגיע בתחום ההנעה, שם מקבל הדיסקברי את מנוע הטורבו-דיזל החדש, V6 בנפח 3.0 ל' עם שני מגדשים, שהופיע לא מכבר בשתי גרסאות הספק אצל יגואר, ב-XF המעודכנת. בדיקברי 4 מפיק המנוע מפיק 245 כ"ס, גידול של 29% לעומת מנוע ה-V6 דיזל הנוכחי בנפח 2.7 ל'. מה שמרשים עוד יותר, המומנט המירבי גדל ל-61.2 קג"מ, שיפור של 36% – ולנד רובר טוענת כי זהו המומנט הגבוה ביותר בעולם למכונית נוסעים עם מנוע דיזל 6 צילינדרים (לשם השוואה, מנוע הדיזל 3.0 ל' כפול-המגדשים של ב.מ.וו מגיע להספק גבוה יותר, 286 כ"ס, אך המומנט המרבי נמוך בכ-2 קג"מ). מסל"ד סרק מגיע המנוע למומנט של מעל 50 קג"מ בתוך חצי שניה מרגע לחיצה על הדוושה! זמן התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש עם התיבה האוטומטית 6 הילוכים (שעברה גם היא מספר שיפורים, ביניהם נעילת ממיר מומנט מוקדמת יותר) יורד מ-11.7 ל-9.6 שניות. במקביל, צריכת הדלק השתפרה ב-9% ופליטת CO2 ב-10%, בזכות שימוש במספר אמצעי חסכון שלנד-רובר מכנה e-Terrain. אפילו מרווח הטיפולים של המנוע גדל ל-25,000 ק"מ. יש לציין כי המנוע אינו זהה לגמרי לגרסה של יגואר: אצל לנד רובר עוקת-השמן עמוקה יותר, כדי לוודא אספקת שמן יעילה גם בשיפועים קיצוניים בהם נתקלים בנהיגת שטח. מאותה סיבה שונתה גם מערכת אספקת השמן המשמש לסיכת מגדשי הטורבו. רכיבים נבחרים עברו טיפול הגנה מפני מים, כגון הרצועות השונות, האלטרנטור, המתנע, משאבת הגה הכוח ועוד.
• כל המידע על דגמי לנד רובר בישראל
יחד עם המנוע החדש מגיעים גם רכיבי מיתלים חדשים (עם גיאומטריה חדשה המורידה את מרכזי-הגלגול של הרכב בשיעור משמעותי), מערכת הגה חדשה, בלמים מוגדלים ושיפורים למערכת ה-Terrain Response המיועדת להתאים את אופי הרכב ותגובותיו לאופי הקרקע ותנאי הנהיגה. זמני התגובה של המערכת בתנאים קיצוניים במצב "זחילת סלעים" מסייעים להמנע מסכנת התהפכות. כמו כן, בין היתר מצויידת המערכת כעת במצב "בקרת שיגור בחול" אשר מונע סחרור-יתר ושקיעה בחול רך. בקרת הגלישה במורד, HDC, שופרה אף היא. בעת עזיבת דוושת הבלם בירידה תלולה, המערכת שומרת לחץ בלמים ומשחררת אותו בהדרגתיות כדי לאפשר לרכב להתחיל לנוע באופן חלק.
תא הנוסעים חדש לגמרי, מההגה ועד המושבים והתאורה, ומצוייד בשלל אלקטרוניקה חדשה, צג מרכזי חדש, ממשקי iPod ו-MP3, מערכות שמע משופרות וכן הלאה. יש שפע פינוקים כמו מערכת מצלמות Surround עם 5 מצלמות חיצוניות המספקות תמונה היקפית של סביבת הרכב, ומערכת אוטומטית לשליטה על התאורה הראשית, High Beam Assist, המזהה תנועה נגדית בלילה ומעבירה את הפנסים לאור נמוך.
האם כל זה מצדיק את הגדרה של המכונית כדגם חדש? אנחנו ממש לא משוכנעים. בשלב זה לא ידוע מועד תחילת השיווק, אך אנו יכולים לספר כי בארה"ב יכונה הדגם החדש LR4, בהמשך לדגם הנוכחי המכונה שם LR3, ואילו באירופה (ואצלנו) יעשה שימוש בכינוי דיסקברי 4.