בתערוכת סיאול אשר נפתחה בסוף השבוע שחלף, הציגה קיה את הסורנטו החדש שלצדו רכב קונספט חדש גם כן העונה לשם, KND-5. בקיה מספרים כי הרכב "מתהלך על גבול היוקרתי", ולראיה מציגים את דף הנתונים: 495 ס"מ אורך, 185 ס"מ רוחב, 148 ס"מ גובה ו-285 ס"מ בין הסרנים. ממדים בהחלט מרשמים, אך בכל זאת, נראה כי עם הביטוי התכוונו אנשי קיה למשהו אחר. לקונצרן יונדאי-קיה פלטפורמת הנעה אחורית חדשה – כרטיס הכניסה לעולם היוקרה – המשרת את הג'נסיס בגרסת הסדאן והקופה. רכב הקונספט של קיה לעומת זאת, מתהדר בפלטפורמת הנעה קדמית – זה המשמש את יונדאי אזורה (Azera). וכך מתפזר הערפל סביב הביטוי, כמעט-יוקרה.

ל-KND-5 עיצוב חיצוני דמוי קופה (פולקסווגן פאסאט CC מישהו?!), ותא נוסעים בעל מראה הי-טקי עם לחצנים המוקפים תאורה אדומה ולוח שעונים ובו צג מתחלף: סל"ד או תחזית מזג אוויר (!) אך עזבו את חישוקי 20 האינץ', בלמי הדיסק הבולטים, גג הזכוכית המפוצל, שלל נורות ה-LED, ושאר גימיקים, מדובר במחליפת האמנטי/אופירוס (מכונית הסאלון של החברה הקוריאנית שהוצגה ב-2003). אגב, יחידה אחת של האופירוס מתגלגלת על כבישי ישראל.

קיה הציגו את הקונספט עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר ועם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה. אך בגרסה הסדרתית יוצעו מנועים נוספים: בקצה הסקאלה V6 בנפח 3.8 ליטר כאשר בצד השני בשם החיסכון והמשבר הכלכלי – ארבע צילינדרים בנפח 2.4 ליטר.

יצורה של המכונית יחל בספטמבר השנה כאשר שיווקה בשוק הביתי צפוי לקרות לקראת סוף 2009. מחוץ לגבולות קוריאה צפויה המכונית להגיע במהלך 2010, אבל אנחנו בישראל ככל הנראה, לא נזכה לראותה.