מבחן דרכים: קיה מג'נטיס 2.0
המג'נטיס המחודשת יוצאת לדרך עם מנוע 6V ייחודי בקבוצת רישוי 4. האם היא עדיפה על הגרסה הזולה, ומה חשוב יותר, סך החלקים או השלם? שאלות טובות עם תשובות מפתיעות
מג'נטיס? קרוב לוודאי שרק מעטים מרוכשי הרכב בארץ שמעו בכלל על המשפחתית-הגדולה של קיה. מכונית שבדור הראשון שלה לא ממש נמכרה כאן (למעט יחידות בודדות) ושבדור השני הגיעה רק בסוף 2006 – איחור של כשנתיים ממועד ההשקה. המכונית הזו נשארה אלמונית למרות שהצליחה להתברג באופן יוצא דופן לקבוצת רישוי 3, עם מחיר תחרותי, תמורה מצוינת וגרסת דיזל ייחודית. את מתיחת הפנים של סוף 2008 ניצל היבואן החדש, 'ריי מוטורס', לשינוי מדיניות. במקום להיות ראש לשועלי קבוצה 3 הוא העדיף להצטרף לאריות של קבוצה 4 (147,000 ש''ח) – ולקחת סיכון בלהפוך לזנב. כאן, טוען היבואן, מצוי רוב הקהל הפוטנציאלי שכלל אינו שוקל לרדת לקבוצה 3, אלא אם מדובר במותג חזק (הונדה, למשל, עם הסיוויק). הרעיון הכללי היה להציע במחיר גבוה מבעבר גרסאות מצוידות בהרבה (גם ביחס למקובל בקבוצה), כאשר הוא מצליח לדחוף לתוך המשוואה הזו גם את גרסת ה-6V החזקה (147,000 ש"ח) אשר לא שווקה כאן בעבר. זה כבר נשמע מעניין. באופן מסקרן לא-פחות ממשיך היבואן להציע במחיר זול במעט (140,000 שקלים) גם את גרסת ה-2.0 ליטר. ומכיוון שבשני המקרים מדובר במנועים מחוזקים לעומת העבר, אצנו להפגיש את גרסת ה-2.7 ליטר מול זו בעלת הנפח המקובל בתקווה לתוצאות מעניינות. ולא התאכזבנו.