כן, מכונית הקופה-ארבע דלתות של פורשה, פאנאמרה, מתוכננת להגיע גם אלינו. כך אמר ל'אוטו' צבי נטע, מנכ"ל מכשירי תנועה, היבואנית. לא נמתח אתכם יותר ונתחיל מהסוף – במחיר. ובכן, זה צפוי לעמוד על כ-1,200,000 שקלים לגרסת הבסיס.

מה אתה מקבלים תמורת כספכם?
מלבד היותה אחת המכוניות המיוחדות יותר שתנוע על כבישי ישראל מן הראוי שנספר כי יש בה די והותר מקום למזוודות העור המתוחכמות שברשותכם שכן נפחו של תא המטען עומד על 432-445 ליטר (בהתאם לגרסה). אגב, קיפול המושבים האחוריים יגדיל את נפח ההטענה ל-1,250 ליטר, אך אז תאלצו לוותר על זוג חברים ותפספסו את הפואנטה מאחורי הפאנאמרה שהינה GT מהירה ל...4 נוסעים.

4 הנוסעים בפאנאמרה יזכו לפינוק מקסמאלי בגרסאות האבזור הבכירות, שכן כל אחד מהם צפוי להתרווח במושב אישי – הניתן לכוונון חשמלי – ולרשותו פקדי שליטה על העוצמה ואופן פיזור האוויר של מערכת בקרת אקלים. על איכות השמע אחראים 16 רמקולים הפזורים ברחבי המכונית הבוקעים ממערכת מתוצרת Burmester הגרמנית.

בחרטומה של הסופר-סדאן נמצא 2 מנועים לבחירה; אלה הגיעו מהקאיין, מתהדרים בתצורת V8 ובנפח זהה: 4.8 ליטר. הראשון אטמוספרי ומפיק 400 כ"ס. השני נעזר בצמד מגדשי טורבו כדי לייצר 500 כ"ס. מידע נוסף על המנועים והגרסאות תוכלו לקבל כאן.
פורשה פאנאמרה: יש מחיר
צילום: מנהל
מכוניות ראשונות אצלנו עוד השנה
פורשה, כמו יצרניות רכב רבות אחרות, בחרה לחשוף את הפאנאמרה בשלבים. אלו החלו עוד ביולי 2005 עם שרטוט צד שהותיר מקום רב לדמיון, כאשר שלבי החשיפה המשמעותיים יותר התרחשו לאחרונה עם הצגת קוויה החיצוניים ואח"כ גם תא הנוסעים. השקתה הרשמית של הפאנאמרה תוכננה לתערוכת ז'נבה האחרונה, אך לפני מספר חודשים הודיעה היצרנית על דחיית החשיפה לתערוכת שנחאי (אפריל 2009). "השוק הסיני הפך לרביעי בגודלו עבור פורשה", אמר צבי נטע ובכך קיבלנו עדות נוספת לחשיבות השוק הסיני עבור יצרניות הרכב.

לדברי נטע יהיה קשה יותר למכור 5 פאנאמרה מאשר 20 בוקסטר. הבעיה היא לא רק במחיר אלא במיצוב. "הפאנאמרה תמוצב גבוה," אומר שי דואני, מנכ"ל חברת 'מכוניות ספורט לישראל', יבואנית פורשה. "בחו"ל היא תתחרה במזראטי קוואטרופורטה, אצלנו היא תתחרה בגרסאות הקצה של אודי, ב.מ.וו ומרצדס".

סנוניות ראשונות של הסופר-סדאן החדשה צפויות לנחות כאן ברבעון האחרון של 2009, כאשר לקוחות מהירי ההחלטה אמורים לקבל את המפתחות למכונית החדשה כבר בתחילת 2010.
נו, אתם עדין מול המחשב?