רגע לפני שהוא מסיים את תפקידו כשר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז מודיע על הורדת נהגים עם גיליון הרשעות חמור מהכביש. בדיון הבטיחות השבועי שנערך אתמול (יום א') החליט השר מופז להוריד 130 נהגים המוגדרים במשרד התחבורה כמסוכנים.נהגים אלה הוזמנו לשימוע, ע"פ סעיף 56 לפקודת התעבורה, הקובע כי משרד התחבורה רשאי לפסול את רישיונם של נהגים המהווים סיכון למשתמשי דרך אחרים – או שהם "נהגים פרועים או מופרעים". בתום השימוע, נפסלו רישיונותיהם של נהגים מועדים לתקופות של בין 3 חודשים ל-15 שנים (על פי חומרת העבירות).
אבל, על פי סעיף 57 לפקודת התעבורה, בתי המשפט לתעבורה נדרשים לתת תוקף להחלטה. אמנם, 10 מתוך שופטי התעבורה אשרו את החלטת משרד התחבורה, אך 6 התנגדו לה. בקרב שופטי המחוזי המצב קיצוני יותר כאשר 4 שופטים קיבלו את ההליך בעוד 2 שופטים התנגדו לו. התוצאה בסופו של דבר היא שחלק מהשופטים פסקו נגד שלילת הרישיונות הגורפת של משרד התחבורה.

מלחמת הכוחות בין משרד התחבורה לבתי המשפט
לטענת שופטי אלה, על משרד התחבורה לסווג את העבירות לפי מספר דרגות חומרה ולקבוע כיצד משקללים את העבירות השונות בגיליון ההרשעות של נהג מסוים. חלק מהשופטים ציינו כי אין ביכולתן של חלק מההרשעות להעיד על דרגת הסיכון או המסוכנות של נהג, כמו למשל: אי-החזקת רישיונות או עבירות חניה. אולם חשוב מכל, שופטי התעבורה טענו כי אין בהכרח קשר בין גיליון ההרשעות ארוך לדרגת הסיכון של נהג.

כאמור חלק משופטי התעבורה פסקו נגד שלילת רישיונות הנהיגה, אבל השר מופז טרם הרים ידיים. מופז הורה להביא את המקרים שבהם לא אושררה הפסילה לבחינת פרקליטות המדינה וזו הגישה ערעור לבית המשפט העליון. בדיון שהתקיים בחודש ינואר, בית המשפט העליון נתן רשות ערעור אבל הורה על הגשת טענות בכתב, הליך שצפוי להימשך מספר חודשים, כך שהמעמד המשפטי של הליך שלילת הרישיון נשאר בערפל.