לפני ימים ספורים הבאנו לכם עדכון אודות הקופה "כנפי שחף" החדשה של מרצדס, לאחר שבמשך שבועות כבר התרוצצו תצלומים ונתונים ברשת תחת חשד כבד כי מדובר בהדלפות מכוונות. ובכן היום חושפת מרצדס באופן רשמי את ה-SLS, מכונית-העל המסקרנת החדשה שלה – ו... כמעט שאין לנו מה לחדש. כל הנתונים החשובים דלפו/הודלפו עוד קודם לכן, הובאו גם אצלנו והתגלו כמדוייקים: מנוע ה-V8 של AMG עבר טיפול וחיזוק מקיף כדי להפיק 571 כ"ס תוך כדי קיצוץ במשקלו, התיבה היא רובוטית כפולת-מצמדים שמותקנת צמוד לדיפרנציאל האחורי, המשקל הוא 1,620 ק"ג, ונתוני הביצועים הם אכן 3.8 שנ' מ-0 ל-100 ו-315 קמ"ש. יתירה מזאת: תמונות ה"ריגול" – כפי שחשדנו – התגלו כולן כתמונות רשמיות של מרצדס. למעשה, לא פורסמו עדיין תמונות של המכונית כשהיא "נקיה", כך שאנו עדיין לא ממש יודעים איך נראית ה-SLS ללא הסוואה.
מה שאנו כן יכולים להוסיף הוא שחלוקת המשקל חריגה עבור מכונית בעלת מנוע קדמי: 48% לפנים, 52% לאחור. חלוקה זאת מושגת בזכות מיקום המנוע מאחורי הסרן הקדמי, ואילו תיבת ההילוכים לא רק שצמודה לדיפרנציאל האחורי – היא ממוקמת מאחוריו (ראו איור מצורף). במסגרת השינויים שעבר המנוע הוא לשימוש בעוקה יבשה (Dry Sump), מה שמאפשר מיקום נמוך יותר של המנוע במרכב לטובת הנמכת מרכז הכובד. התיבה כפולת-המצמדים היא בת 7 הילוכים ומצויידת בארבעה מצבי פעולה שונים בהתאם לאופי הנהיגה הנדרש. בנוסף, קיים מוד "זינוק למירוץ" (Race Start). הדיפרנציאל האחורי מוגבל החלקה, מיותר לציין. גם מערכת בקרת היציבות, ESP, מציעה שלושה מצבים – ר'גיל', 'ספורט' ו'מנותק'.
המשקל הנמוך-יחסית (בהתחשב בחיזוקים שנדרשו לצורך שימוש בתצורת כנפי-השחף) מושג בין היתר בזכות היות ה-SLS המכונית הראשונה של מרצדס שבה המרכב והשילדה עשויים כולם אלומיניום. גל-ההינע והסרן האחורי עשויים סיבי פחמן, בדומה לנהוג במכונית המירוץ של מרצדס בסדרת ה-DTM.
החישוקים הם "19 מלפנים ו-"20 מאחור, ובתוכם ניתן למצוא בלמים קרמיים (שכמובן תרמו את שלהם לחסכון במשקל). הצמיגים הם 265/35-19 מלפנים ו-295/30-20 מאחור.
תהליך הפיתוח של ה-SLS עדיין לא הסתיים, וכרגע היא בשלב אינטנסיבי של בדיקות וניסויי-דרך (ומשם מגיעות התמונות שפרסמה מרצדס) אשר אמור להסתיים רק בסוף 2009. השיווק בפועל יתחיל רק בעוד כשנה, באביב 2010.
יש לציין כי ה-SLS המכונית הראשונה אי-פעם שמפתחת AMG מאפס בעצמה.
• פרטים נוספים, קישורים ועוד: הידיעה הקודמת שלנו לגבי ה-SLS