כבר בסוף יולי 2008 חשפנו כאן לראשונה את תוכניות מרצדס להחייאת השם SLC בשילוב שיטת פתיחת הדלתות הייחודית הנקראת Gullwing (כנפי השחף) במכונית-העל הבאה שלה. לאחר הפסקת ייצור ה-SLR מק'לארן נותרה יצרנית הרכב הוותיקה בעולם ללא נציגות בליגת מכוניות הספורט האמיתיות, מגרש בו התחרות היא מול מותגים כמו פרארי, פורשה, אסטון מרטין ושות'.
מספר אתרי חדשות גרמניים פרסמו סדרת תמונות חדשה של אב-הטיפוס המסווה בכבדות, בעת ניסויים בתנאים מגוונים. מגוון התמונות – במסלול מהירות גבוהה (אולי נארדו שבאיטליה?), במדבר (ארה"ב) ובשלג (פינלנד) – ואיכותן הגבוהה, מעלה את השאלה האם לא מדובר כאן בהדלפה מכוונת וכי תמונות אלו צולמו – לפחות בחלקן – על-ידי מרצדס בעצמה והן דלפו אולי שלא במועד המתוכנן. די להביט בכמה צילומי אקשן בכדי להבין כי הם בוצעו תוך שיתוף פעולה מצד הנהג – מה שלרוב לא מאפיין מפגש בין נהגי ניסוי לצלמי רכב חטטניים. נוסיף על כך "הדלפות" של צילומי פרטים ואיורים טכניים שונים וניתן להמר בסבירות גבוהה מאוד כי אכן בקרוב תחזור הדלת המתרוממת למרצדס, מותקנת במכונית ספורט טהורת גזע – מה שמזה שנים רבות (מדי?) לא ראינו בשילוב סמל הכוכב בחזית (ולא. ה-SL לא מוגדרת כמכונית ספורט טהורת גזע...).
כנפי השחף של מרצדס בדרך - עדכון
צילום: Auto Reporter
צמד SLS-ים בניסוי נסיעה מהירה במסלול. לפי מיקום הצלם (בתנועה במקביל) - קשה להאמין שלא מדובר בצילום רשמי, באישור, שככל הנראה דלף טרם זמנו

יחד עם התמונות פורסמו פרטים נוספים על המכונית המסקרנת.
ראשית, השם SLC לא יגיע למכונית הסדרתית אלא ככל הנראה היא תיקרא SLS – קיצור של Super Sport Leicht, "סופר-ספורט קלה" בתרגום חופשי. שינוי די מובן בהתחשב בכך שה-SLC היתה קופה כבדה וגמלונית יחסית.
כנפי השחף של מרצדס בדרך - עדכון
צילום: Auto Reporter
איור המתאר את מבנה השלדה, מיקום המנוע והעברת הכוח. שימו לב למבנה הפחוס, המאפשר מרכז כובד נמוך במיוחד

נתון המשקל המדווח אומר אמנם 1,620 ק"ג לא ממש קלילים – אך עדיין קלים מה-1,900 ק"ג עליהם דובר בתחילה. כיחידת כוח יוצע V8 בנפח 6.3 ליטר מבית AMG שינדב 571 כוח-סוס בריאים. בנוסף לדלתות הייחודיות תצויד ה-SLS בטכנולוגיה "סוף הדרך" שתכלול בין היתר גיר רובוטי כפול-מצמדים שיושב בצמוד לסרן האחורי לטובת חלוקת משקל טובה, בעיקר לנוכח ה"אף" הארוך מאוד של ה-SLS.
כנפי השחף של מרצדס בדרך - עדכון
צילום: Auto Reporter
יחידת המנוע והעברת הכוח בעת ניסויי מעבדה. זה צילום ריגול?... כן, בטח...

הביצועים אמורים להיות מספקים בכל קנה מידה עם 0-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות, 0-200 קמ"ש תוך פחות מ-12 שניות ומהירות מרבית של 315 קמ"ש (מוגבלת מחשב!). המרכב שוקל 240 ק"ג בלבד ועשוי ברובו (96%) אלומיניום. המחיר המשוער יעמוד על כ-140,000 יורו באירופה שזה מחיר מציאה ממש בהשוואה ל-SLR זצ"ל שנמכרה בכ-400,000 יורו ומעלה, ושהציעה ביצועים דומים, פחות או יותר.
כנפי השחף של מרצדס בדרך - עדכון
צילום: Auto Reporter
ה-SLS בהיגוי יתר מרהיב, פוטוגני ו...לא ממש אופייני לרמת החדות אליה התרגלנו בצילומי ריגול...

גושפנקא רשמית ל-SLS – בנוסף לאיורים והצילומים עם הלוגו של AMG – ניתנה גם על ידי הבוס של חטיבת AMG במרצדס (שמפתחת ותייצר את המכונית), וולקר מורנהינווג, שאישר במסגרת מפגש עיתונאים בנושא אחר כי "ה-SLS בדרכה לייצור".
כפי שחשפנו בעבר, ההצגה הרשמית תיתכן עוד בסוף שנה זו, במהלך תערוכת פרנקפורט בספטמבר, ותחילת הייצור מתוכנן להתחיל באביב 2010.
מכונית העל הראשונה של מרצדס בתמונות - ה'בליצן בנץ'
כנפי השחר המקוריות בתמונות - ה-300SL