חלק מכם זוכר אולי את סדנת פורנסארי (Fornasari) האיטלקית מגליון נובמבר 2008 (מס' 273) של 'אוטו'. פגשנו אותה אז במסגרת המסע הגדול לאיטליה וקיבלנו סיבוב חטוף בדגם הסדרתי היחיד שלה דאז, ה-RR600 – סוג של רכב-פנאי ייחודי עם מנוע V8 אמריקני גדול. עכשיו, בתערוכת ז'נבה, הציגה פורנסארי דגם חדש: RR99. גם הוא משתייך לז'אנר הפנאי, פחות או יותר, אבל הפעם מדובר בתצורת קופה 4 דלתות בסגנון המזכיר (באופן מאד כללי) ב.מ.וו X6. אלא שה-RR99 מגמד את ה-X6 בממדים, ואוכל אותו לארוחת בוקר, בלי מלח, מבחינת ביצועים. בעצם הוא עושה את זה לכל רכב-פנאי סדרתי, כולל גרסאות AMG של מרצדס או אפילו פורשה קאיין טורבו. אנחנו מדברים על מפלצת אמיתית, עם בסיס גלגלים של 3.25 מ' – ב-X6 זה רק 2.93 מ'; צריך להגיע עד שברולט סאברבן כדי למצוא בסיס גלגלים ארוך יותר (וגם אז הפער הוא רק 5 ס"מ). האורך הוא 5.20 מ', שזה כמעט 35 ס"מ יותר מ-X6, הרוחב 2.15 מ' והגובה – 1.85 מ', כ-15 ס"מ יותר מ-X6. עם ממדים כאלו, לא חסר מקום ל-5 נוסעים וכנראה גם לא למטענם.
אבל לא רק הממדים הופכים את ה-RR99 למפלצת. המנוע, V8 בנפח 7.0 ל' שמגיע משברולט קורבט Z06 במקורו, מפיק כאן לא פחות מ-610 כ"ס. המשקל הוא רק 1,850 ק"ג, בין היתר בזכות המנוע שהוא קל למדי אבל גם בשל השימוש בשילדת צינורות פלדה שעשויה מלמעלה מ-450 אלמנטים נפרדים, ושוקלת רק 150 ק"ג. המיתלים הם עצות עצה כפולות בכל הפינות, עם מהלך גלגל נדיב של 24 ס"מ. תיבת ההילוכים היא ידנית או אוטומטית 6 הילוכים והכוח יורד לארבעת הגלגלים דרך דיפרנציאל מרכזי ויסקוזי עם חלוקה בסיסית של 60-40 לטובת הסרן האחורי (שם יש גם דיפרנציאל מוגבל החלקה). פורנסארי טוענת ליכולת האצה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות בלבד, כאשר המהירות המרבית מוגבלת (!) ל-280 קמ"ש. לשם השוואה, פורשה קאיין בגרסתו הקיצונית ביותר, טורבו S, מסתפק ב-550 כ"ס, משקלו גבוה בכחצי טון, והוא נדרש לעוד שניה שלמה כדי להגיע ל-100 קמ"ש.
לכל קונה יש, כמובן, אפשרות "לתפור" את מכוניותו לפי מידה. ממדי הגלגלים יכולים לנוע מ-18 ועד 23 אינץ', עם צמיגים החל מ-285/55 ועד 305/35. הבלמים הסטנדרטיים מגיעים מ-GM אבל מי שמעדיף יכול לקבל תוצרת ברמבו.
גם מבחינת המחיר משאיר ה-RR99 את מתחריו, מ-X6 ועד קאיין טורבו, הרחק מאחור: החל מ-180,000 אירו. אפשר להניח שלא ממש נראה אותו בכל פינה, גם לא באירופה.