את מכוניתה האקזוטית ויוצאת-הדופן של סדנת a.d. Tramontana הספרדית – שנקראת פשוט טרמונטנה, כמו הסדנה עצמה – ראינו לראשונה בתערוכת ז'נבה 2005. אז זו היתה גרסת אבטיפוס עם מנוע מרצדס V12 כפול-מגדשים, יותר מ-500 כ"ס מוצהרים וטענה למשקל של כ-950 ק"ג בלבד.
צילום: מנהל
אב-הטיפוס המקורי של טרמונטנה מ-2005

צילום: מנהל
גרסת הייצור בתערוכת ז'נבה 2007

שנתיים מאוחר יותר, בתערוכת ז'נבה 2007, הגיעה גרסת הייצור: עדיין עם מראה שלא מהעולם הזה, משקל טיפה יותר ריאלי, הספק מירבי שיכול להגיע עד 720 ק"ג והצהרה על כמות ייצור של 12 מכוניות בשנה בלבד. השבוע הוצגה מהדורה מרועננת של הטרמונטה, אשר זוכה לתוספת האות R בכינוייה ולמספר שינויים, קוסמטיים ומכניים. ההספק המרבי של המנוע המרכזי – אותו V12 מוגדש – נותר 720 כ"ס, כאשר הנהג יכול בלחיצת כפתור להפחית את התפוקה במקצת למשהו קצת יותר סביר, 550 כ"ס (והמומנט יורד מ-112.2 ל-90.8 קג"מ. שורה של צעדי דיאטה בשילדה ובמרכב קיצצה כ-90 ק"ג מהמשקל, ובסיס הגלגלים קוצר ב-5 ס"מ. פרט לכך נמצא כאן מערכת בקרת משיכה עם 4 מצבים לבחירה על-ידי הנהג, תיבה סקוונסיאלית עם 6 הילוכים, בלמים קרמיים ענקיים עם קליפרים בעלי 6 בוכנות, חישוקי "20 עם צמיגי 245/40 מלפנים ו-335/30 מאחור, ומיתלים עם מהלך גלגל מתכוונן בין 85 ל-135 מ"מ. המהירות המרבית מוגבלת ל-325 קמ"ש והתאוצה ל-100 קמ"ש דורשת 3.6 שניות בלבד. לגבי העיצוב החדש אתם מוזמנים לגבש דעה בעצמכם. המחיר: קרוב לחצי מיליון דולר, לפני מסים כלשהם.
הצגת הבכורה הפומבית של הטרמונטנה R לא תהיה בז'נבה, אגב, אלא באירוע Top Marques Monaco באפריל.