2008 הסתיימה רע מאד עבור כל תעשיית הרכב העולמית – ובקונצרן פורד, המצב הקשה התבטא בהפסד-עתק של 6 מיליארד דולר ברבעון האחרון לבדו, וסכום של 14.6 מיליארד בצד הלא נכון של המאזן עבור כל 2008. זו התוצאה השנתית הגרועה ביותר בהיסטוריה הארוכה של פורד, שמתפרשת על יותר מ-100 שנה.
מכירות כל ארבעת מותגי פורד הנוכחיים – פורד, וולוו, מרקורי ולינקולן – ירדו בשנה האחרונה (על תוצאות וולוו דיווחנו לא מכבר), והקונצרן כולו מכר 5.4 מיליון מכוניות ב-2008, ירידה של כ-6.2% לעומת 2007 (כאשר מתייחסים למותגים הנוכחיים בלבד). הכנסות הקונצרן ירדו ב-20%.
למרות ההפסדים הגבוהים, פורד אינה נמצאת במצוקת מזומנים כמו שני הקוצרנים האמריקניים האחרים. בסוף 2008 היו בידי החברה רזרבות של 13.4 מיליארד דולר, והחברה הודיעה על כוונתה לממש קווי אשראי העומדים לזכותה ולהוסיף עוד כ-10 מיליארד דולר לקופתה כדי לעבור בשלום את השנה הקרובה – שצפויה גם היא להיות קשה מאד. מתברר כי כבר בסוף 2006 ארגנה לעצמה פורד רזרבות כספיות כאשר משכנה נכסים, והכינה הסדרים לקבלת הלוואות ארוכות טווח. מכירת לנד רובר ויגואר לטאטא ההודית סייעה גם היא למלא את הקופה (ועל הפרק נמצאת גם מכירת וולוו). בשל כל זאת, נמנעה פורד מלממש את זכותה לקבל סיוע מהממשל האמריקני, בניגוד ל-GM וקרייזלר. בדצמבר אמנם היתה פורד שותפה לבקשת הסיוע שהוגשה מטעם 3 הגדולות מדטרויט לממשל, אך מאז החליטה לוותר על קבלת הסיוע בשלב זה. הנהלת פורד נחושה בדעתה לצלוח את המשבר ולהתאושש בכוחות עצמה, מבלי להזדקק לכספי משלם המסים האמריקני.

וולוו: תוצאות עגומות ב-2008