מאז הצגתה ב-2003 הפכה הרולס-רויס פנטום לעמוד התווך של מכירות רולס-רויס, בין היתר בשל העובדה שהיא היתה היחידה בהיצע...
בהיותה הראשונה אשר עוצבה תחת בעל הבית החדש דאז, ב.מ.וו, העיצוב היה מרכיב מהותי במסר אשר החברה בחרה להעביר ללקוחותיה: שמרנות עיצובית מהולה בקדמה טכנולוגית. ה'רולס-רויס החדשה', קרי - הפאנטום, הציעה מראה מוחצן, בולט ושאינו ניתן לפרשנויות המשמר את עיקרי המוטיבים המאפיינים את רולס-רויס מאז ומעולם. מסתבר שההימור הצליח, והמספרים מדברים בעד עצמם (ראו בהמשך). גרסת בסיס הגלגלים הארוך, המשוריינת, הקופה והגרסה הפתוחה (Drophead בשפתם) אשר הגיעו לאחר מכן המשיכו באותו הקו ושימרו את אותם העקרונות שהיוו בסיס לפאנטום המודרנית.
עתה, כחמש שנים לאחר ההשקה, בחרה רולס-רויס לרענן קלות את הפנטום והיא זוכה למתיחת פנים קלה לקראת אביב 2009.

השינויים החיצוניים כוללים פגוש קדמי חדש המאפשר לגריל המסורתי לחדור עמוק יותר לפגוש (בדומה לגריל אשר הוצג בגרסאות הקופה והקבריולה), נורות LED בידיות הדלת למי אשר לא מוצא את הידית בחושך (מרבית לקוחותיה מחזיקים נהג במשרה מלאה, הוא ודאי יודע איפה הדלתות, לא?), אופציית בחירה בין שני חישוקי אלומיניום חדשים שגדלו מקוטר של 20 לכדי 21 אינץ'. השינויים בפנים כוללים עיצוב מחדש לפנלים של הדלתות, תאורה נוספת בקורה C כאשר הספונים מאחור יהנו מחיבור למערכת מדיה בעלת מוניטור 12 אינץ' הכולל גישה למערכת השמע, כמו גם למערכת המוליטמדיה ולמערכת האקלים של המכונית.

יש לציין שלמרות המשבר העולמי בתעשיית הרכב, רולס-רויס הציגה תוצאות שיא ב-2008 עם עליה של 20 אחוז במכירות – זו השנה החמישית הרצופה שהחברה מציגה גידול במכירות. חזינו כבר בעבר כי החברה תסיים שנה חזקה אך עתה התחזיות מתממשות וניתן לסכם את השנה. 1,212 מכוניות נמסרו ללקוחות בהשוואה ל-1,010 מכוניות בשנת 2007. הפנטום היוותה את מרבית המכירות של החברה והשוק האמריקאי תפס נתח של 38 אחוז מסך המכירות ב-2008, למרות המשבר. המכירות בשוק הצפון אירופאי צמחו ב-95 אחוז ובמזרח התיכון ב-45 אחוז "בלבד", בטח באשמתה עליה במחירי הדלק בחציון הראשון של השנה...

ברולס-רויס צופים שמתיחת הפנים הקלה של הפנטום, יחד עם הצגתה של משפחה הנוספת בקרוב – ה-RR4 – יעזרו לצמיחה גם בתקופת המשבר.