לוגו חדש. עידן חדש?הלוגו שמלווה את הידיעה הזו הוא הלוגו החדש של סיטרואן, והוא מסמל – אם נקבל כלשונה את ההודעה הגרנדיוזית לעיתונות – פתיחת עידן חדש בסיטרואן. הסלוגן החדש של החברה הוא Creative Technologie, בצרפתית, וכך יעשה בו שימוש בכל העולם. הגרפיקה שתלווה פרסומות סיטרואן תהיה אחידה, וגם הקו הפרסומי. 20 אתרי-בית של שלוחות סיטרואן באירופה מקבלים מראה אחיד החל מהבוקר, עם טכנולוגיית-רשת תלת-מימדית מתקדמת.
חטיבת סיטרואן-ספורט העוסקת במירוצים משנה את שמה מעכשיו ל"סיטרואן רייסינג".
נקודות מכירה של סיטרואן ברחבי העולם עוברות/יעברו במהלך 3 השנים הבאות טרנספורמציה ויזואלית ואחידה, לאחר פרוייקט עיצוב מקיף שכלל פרסום מכרז ובחירת הצעה מנצחת מתוך רשימת 12 הצעות שעלו לגמר, כחלק מתחרות בינלאומית. ההודעה לעיתונות אף יורדת לפרטים הקטנים של ההנחיות שניתנות לאנשי המכירות והשירות מבחינת תהליך המכירה והפעולות שלאחריה ("כל מי שנכנס לסוכנות יקבל פניה בתוך 3 דקות לכל היותר"... "פניות באינטרנט יענו תוך 48 שעות" וכן הלאה). יש רשימה שלמה של עקרונות ותהליכי שירות, טיפול בכלי רכב משומשים תחת הכותרת Citroen Select ועוד ועוד.
אבל הבשורה המרכזית והמסקרנת ביותר, כמובן, היא ליין חדש של דגמים עליהם התבשרנו מוקדם יותר השבוע, ואשר נושאים את האותיות ההו-כה-טעונות "DS". אוהדי ה-DS המקורית, האלילה המיתולוגית האהובה, כמעט התעלפו כאשר שמעו שסיטרואן עומדת "להחזיר את ה-DS" – אבל זה, כמובן, לא מה שקרה. מדובר למעשה כמעט בהשקת מותג חדש, "DS Line", דגמים משודרגים מבחינת מיצוב ותדמית על בסיס ה-C3/C4/C5, אשר ישאו כינויים עם האותיות DS במקום C. המכוניות הסדרתיות ישוקו החל מ-2010 ובינתיים אנו מקבלים, כסנונית ראשונה, את מכונית הקונספט DS Inside, האצ'בק מרעננת בהחלט על בסיס ה-C3 אשר נחשפה אתמול בתמונות רשמיות ותוצג בתערוכת ז'נבה בעוד חודש. מה שבטוח: אין כל קשר ל-DS המקורית. ובענין זה, אגב, במקריות מדהימה מפרסם היום המגזין הבריטי Classic & Sports Car תוצאות משאל שערך בין 20 מעצבי רכב מובילים בקנה מידה עולמי (ביניהם למשל ג'ורג'טו ג'וג'ארו ואיאן קאלום מיגואר), לגבי המכונית היפה ביותר אי פעם. הסיטרואן DS זכתה במקום הראשון.
הכיוון החדש של סיטרואן פורסם אתמול, באופן סימבולי ומכוון, ביום הולדתו של אנדרה סיטרואן. האם באמת נפתח בכך פרק חדש ומפואר בתולדות המותג? האם סיטרואן תחזור להיות היצרנית הנועזת ופורצת-הדרך שכבשה את מדבריות העולם עם זחל"מים מתוצרתה ושהביאה לנו את הטרקסיון-אוואנט, הדה-שבו וכמובן את ה-DS המקורית? אנו שומרים לעצמנו את הזכות להיות ספקנים.