כן, אלו התמונות של האולטימייט-אירו הרגילה. החשמלית נראית אותו דבר, בערךאת חברת "שלבי סופר קארס' או SSC בקיצור אנו מכירים בגלל סיבה טובה מאד: מכוניתה, ה'אולטימייט אירו', מחזיקה בשיא המהירות העולמי למכוניות סדרתיות חוקיות לכביש, לאחר שנטלה אותו מידי הבוגאטי ויירון. לאחרונה אף סיפרנו לכם על עדכונים לשנת הדגם 2009, שהפכו את המכונית למפלצתית ומהירה עוד יותר. ובכן עכשיו, ברוח הזמן, החליטה SSC להפגין את יכולתה גם בתחום ההנעה הידידותית לסביבה ופיתחה יחידת הנעה חשמלית מפלצתית, All-Electric Scalable Powertrain או AESP בקיצור. מדובר במערכת הכוללת שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 1,000 כ"ס, עם מומנט של 110 קג"מ – מספיק כדי להאיץ ל-60 מייל/שעה (96 קמ"ש) ב-2.5 שניות ולהגיע למהירות מרבית מוצהרת של 335 קמ"ש, בסיעו תיבה אוטומטית בת 3 הילוכים (עם מומנט שמגיע במלואו כבר מ-0 סל"ד, לא צריך יותר מזה). שלבי מספרת כי כל יחידת ההנעה מקוררת-נוזל כדי להתגבר על בעיות ההתחממות המאפיינות מנועים חשמליים תחת עומס מלא. המילה Scalable, אגב, נובעת מכך שאותה יחידת כוח ניתנת להתאמה לשימושים והספקים שונים; היא קטנה וקומפקטית די הצורך כדי להתאים גם למכוניות עממיות, והספקה ניתן לקביעה החל מ-200 כ"ס ומעלה ליישומים וצרכים שונים.
200 כ"ס זה בהחלט סביר, אבל הנתון של 1,000 כ"ס הוא כבר יותר פרובלמטי. עקרונית, אין בעיה להגיע לאיזה ביצועים שרק נרצה עם מנועים חשמליים. מנועים כאלו הרי מניעים רכבות. אבל לאיזה טווח נסיעה אפשר להגיע עם תפוקה של 1,000 כ"ס? כאן טוענת שלבי ל-240 עד 320 ק"מ – וזה כבר מכובד. הרבה יותר ממכובד, בעצם, בהתחשב בביצועים המוצהרים, ומעלה תהיות בקשר למערך המצברים ומשקלם. עוד בעיה עקרונית עם מצברים בעלי קיבולת גבוהה (כפי שנדרש כדי לספק את טווח הנסיעה המדובר) היא זמן הטעינה – ו כאן אנו נתקלים שוב במונח שכבר פגשנו בעבר בהקשר לכלי-רכב חשמליים: נאנוטכנולוגיה. SSC מדברת על מצברי ליתיום הנעזרים בטכנולוגיה זו, שאחד ממאפייניהם הוא משך-טעינה קצר מאד. 10 דקות, אומרת SSC. זה הכל. גם לגבי מכוניות חשמליות מתקדמות כמו הלייטנינג GT, בהם נעשה שימוש באותה טכנולוגיה הושמעה טענה דומה – וגם אז היא גרמה להרמת-גבה. מבחינה פיזיקלית, טעינה בתוך 10 דקות תוך שימוש במתח-רשת של 220 וולט (וכמובן גם 110 וולט, בארה"ב) דורשת הספק אדיר ועוצמות-זרם אדירות, ולא ברור איך ניתן לעמוד בדרישות כאלו תוך שימוש ברשת החשמל הרגילה. החברה מצהירה כי בכוונתה לערוך אירוע-תקשורת באחד המסלולים בארה"ב להמחשת והדגמת ביצועי המכונית, כאשר אורחים נבחרים יוזמנו לבצע הקפות רצופות של המסלול עם עצירות רק להדגמת זמני הטעינה הקצרים.
כך או כך, SSC מדברת על דגם טרום-ייצור ראשון כבר ברבעון השני של 2009, ועל מסירות ללקוחות שיחלו ברבעון הרביעי – וכמובן, החברה מתעדת להשיג לעצמה את תואר "המכונית החשמלית המהירה בעולם", כהשלמה לתואר האבסולוטי בו היא מחזיקה.