1. מפות עדכניות
כדאי לשים לב לפרט חשוב – תאריך גרסת המפות שנמצאת במכשיר. יבואני הניווט דואגים לעדכן את גרסת הניווט שלהם כל שלושה עד שישה חודשים, לכן כדאי לשים לב שכאשר אתם קונים את המכשיר, שגרסת התוכנה המותקנת בו לא עוברת את החצי שנה. הגרסה האחרונה שקיימת היום בשוק היא דצמבר 2008. אם קניתם מכשיר עם גרסה ישנה יותר, תוכנת הניווט לא תהיה מעודכנת בכבישים חדשים וסתם תסיע אתכם בדרכים יותר ארוכות או שגויות. כמו כן, כדאי לדעת שכל היבואנים מציעים עדכון אחד חינם ורצוי להשתמש בו.תמונת אילוסטרציה2. נקודות עניין
פרט נוסף שכדאי לבדוק הוא מספר נקודות העניין שנמצאות במכשיר – ככל שמדובר במספר גדול יותר, כך תוכלו להיות בטוחים שגם אם תחפשו בית מלון נידח או מסעדה קטנה, התוכנה תדע לכוון אתכם לשם, מבלי שתהיו צריכים לדעת את הכתובת של המקום. הכמות הממוצעת היום עומדת על 45 אלף נקודות עניין.

3. איכות המסך
כאן מדובר בפרט טכני חשוב ביותר. כדאי לשים דגש על איכות המסך ועל היכולת שלו להיות ברור גם באור שמש ישיר. מסך שלא נראה ברור באור יום, יקשה עליכם מאוד את השימוש בו במצבים בהם השמש תהיה מאחוריכם. לפי נתוני היצרן, קשה לדעת אם הדבר נכון, אבל מומלץ לשאול את המוכר בחנות או לבדוק ביקורות.

4. עומסי תנועה
כדאי לדעת שחלק גדול מיצרניות המכשירים הולכות להציע בקרוב שירותי עומסי תנועה (TMC) על הדגמים החדשים שלהן. מדובר ביכולת שהחברות יציעו גם בתור שדרוג (בתשלום נוסף) והדבר לא אמור לפגוע בלקוחות שכבר רכשו מכשיר.

5. בלוטות'
יצרניות המכשירים שדרגו ב-2008 את המכשירים שלהן בהתקן בלוטות', המאפשר להשתמש ב-GPS כדיבורית לטלפון הסלולרי. חלק מהמכשירים אפילו מאפשרים להעביר את ספר הכתובות שלהם בצורה ברורה ובעברית למכשיר הניווט ובכך לנהל את כל השיחות שלכם בקלות מאותו ה-GPS, מבלי שתצטרכו להתחיל להתעסק עם הסלולרי שלכם בזמן הנהיגה. על-פניו הרעיון של דיבורית משולבת נשמע מבטיח, אולם הבעיה שבכל הדגמים שבדקנו, איכות הסאונד של המיקרופון הייתה נמוכה ובמקרים אחרים אפילו גרועה. התוצאה, אין סיכוי שתצליחו לנהל כך שיחה נורמלית, לכן כדאי להתעלם מהאופציה הזו.

6. משחקים
מכשירי ה-GPS, מציעים מלבד ניווט גם משחקים, ואפשרות להשתמש בהם כנגן מוזיקה וסרטים. בפועל, גם האופציה הזו לא ממש צריכה לעניין אתכם יותר מדי, נכון שנחמד לשחק במשחקים, אבל המכשירים האלו עדיין רחוקים מלאפשר לכם לצפות בהם בסרטים ולשמוע מוזיקה בצורה נוחה. הסיבה הראשונה, היא הסוללה. אם תחליטו להשתמש במכשיר כנגן באוטו, הוא יבצע את העבודה (באיכות סאונד נמוכה), מכיוון שאתם יכולים לחבר אותו למטען, אבל ניסיון לקחת אותו לדרכים, יגלה לכם שהסוללה כאן ממש חלשה. סיבה שנייה היא איכות המסך שלא מאפשרת לצפות בסרטים באיכות מספיק טובה.

הכתבה מתוך מערכת אתר גלובס