נכון שפרארי אינה יצרנית של מכוניות המתהדרות בפליטה נמוכה של חלקיקים מזהמים, אך אם הליכי ייצור ירוקים חוסכים כסף וגם תורמים לתדמית הנכונה, אז מה רע?!
התכנית הרב שנתית שהציגה החברה בתחילת שנות ה-90' הקרויה 'Formula Uomo' (נוסחה אנושית באיטלקית) כללה הרחבה בשנת 2001 לתחום הירוק עם דגש על ייעול הליכי הייצור לצורך חסכון בעלויות מחד, ושמירה על איכות הסביבה מאידך. כחלק מתכנית זו הוצג הקומפלקס החדש באמצע 2008. השבוע נחנכה מערכת תאים סולריים אשר הותקנה על גג מפעל ייצור המנועים במאראנלו.

בזכות המערכת מתוצרת EnerRay מבית Maccaferri (חברה קנדית המתמחה בפתרונות הנדסיים ידידותיים לסביבה) אשר פונה לכיוון דרום ומכילה 1,075 תאים, תפחית החברה את תצרוכת החשמל שלה ממערכת החשמל של איטליה בכ-210,000 קילו הרץ. החברה עתידה לפתוח בעוד מספר חודשים מפעל חדש אשר ייזון מהחשמל מייצור עצמי, כאשר צפי צימצום פליטת CO2 בזכות המעבר לחשמל זה עומד על כ-25 עד 30 אחוז בהשוואה לחשמל ממקורות מסורתיים (הרשת הלאומית).

מעבר לשימוש האקטיבי בכלים שונים להפחתת הזיהום נציין שקומפלקס החברה טובל בשטח של 165,000 מטר מרובע של ירק, בו נטעו 200 עצים בששת החודשים האחרונים. אנו חושבים שמכוניות-על מעולם לא היו ירוקות יותר ...מבחינת הליך הייצור בכל אופן.