הדמיית מחשב של המכונית המוכנהכבר לפני תשעה חודשים חשפנו בפניכם את הספלינטר – מכונית העל הראשונה בעולם העשויה עץ – עוד בשלביו הראשוניים של הפרוייקט. האמריקני ג'ו הארמון, בעל סדנת עיצוב ומומחה לעבודות עץ, החליט להוכיח כי עץ הוא חומר חזק לא פחות משלל חומרים אקזוטיים המשמשים לבניית מכוניות, ועשה מעשה. יחד עם חבורת סטודנטים נלהבים מאוניברסיטת צפון קרוליינה החל לתכנן ולבנות – בעבודת יד מוקפדת, כמובן – את חלומו מן הנייר למציאות.
מכונית העל הראשונה בעולם מ...עץ! (עדכון)
צילום: מנהל
ג'ו הארמון מקבל משלוח נוסף של עץ לסדנתו...

למען הסר ספק, "מכונית על מעץ" משמעה – מכונית על מעץ; למעט המנוע, הצמיגים ומערכות ההנעה – הכל עשוי עץ! המרכב עשוי עץ לבוד עם דבקים שנדחסו ועוצבו בחום; המתלים ואפילו הקפיצים (!) עשויים עץ, החישוקים (!!), בסיסי המושבים, תושבות המנוע, הדלתות ועוד. הארמון וצוותו מביאים את השימוש בעץ לרמת אומנות והיי-טק של ממש, בבחירת סוג העץ, עוביו, מספר השכבות, סוגי הדבקים וכו', הכל בהתאם לצורך ולכוחות הפועלים על אותו החלק. חשוב לזכור שמדובר במכונית שתתיימר להשיג מהירויות הקרובות ל-400 קמ"ש! כדאי מאוד שהכל יידבק כראוי ויעמוד בעומסים האדירים הפועלים על המרכב ויתר המכלולים במהירויות שכאלו.
מכונית העל הראשונה בעולם מ...עץ! (עדכון)
צילום: מנהל
החישוק עשוי אף הוא עץ. הארמון טוען כי יחס החוזק/משקל שלו עדיף משל פלדה!

בניגוד לתחילת הדרך, עת דובר על יחידת כוח מבית פורד, עתה דווח כי כמנוע נבחר מנוע V8 מבית קאדילק (לא ברור איזה) שבין היתר הודות לצמד מגדשי טורבו ייצר לפחות 600 כוח-סוס. אלו יועברו אל הגלגלים האחוריים באמצעות גיר 6-הילוכים מבית היוצר של שברולט קורבט, היוצא מהמנוע המרכזי אל הסרן האחורי לטובת חלוקת משקל אופטימאלית.
הארמון וצוותו שאפו להעמיד את המכונית על גלגליה לנסיעת מבחן עד לסוף שנת 2008, אך בשל מטלות לימודיות (...) שלו ושל חבריו הסטודנטים נדחתה השלמת העבודה במקצת.
מכונית העל הראשונה בעולם מ...עץ! (עדכון)
צילום: מנהל
המנוע הנבחר מתבסס על מנוע קאדילק, כאשר השותפים לפרויקט מייצרים את ההתאמות הנדרשות (כאן בניית סעפת הפליטה) לשתילתו במרכב העץ

יוצרי הספלינטר בהחלט יכולים להתגאות בייחוד של עבודתם ובגישה שכבר קשה למצוא כמותה בעולם הרכב העשיר והשבע, שראה כבר כמעט הכל. נחמד לראות שגם חומר כה 'פשוט', נפוץ והנמצא אלפי שנים בשימוש האדם עדיין אינו נס לחו, גם כאשר מדובר בטכנולוגיה עתידנית ומתקדמת.
הפרויקט מעורר עניין רב בארה"ב ורבים עוקבים אחריו בדריכות, לראות כבר את היצירה המוגמרת נוסעת בכוחות עצמה.
אנו נמשיך לעקוב ולעדכן.
מכונית העל הראשונה בעולם מ...עץ! (עדכון)
צילום: מנהל
המתלה הקדמי ומוט ההיגוי - הכל מעץ...

עוד מעץ:
האמר עם גלגלי עץ...
ואופנוע מעץ - לילדים