בסוף השבוע שחלף (26/12) נערך במתחם 'אלטרנתיבי' ברמת הכובש, אירוע מחמם במיוחד – 'עמותת STi' העניקה רגע של חסד מלא אדרנלין, עשן לבנבן וגומי חרוך לילדי 'עמותת חיים'*. מאחורי המפגש המרגש עומד שגיא דיין (חבר עמותת STi) שברגע של הארה ביקש לתרום חזרה לקהילה. ומה יותר מתאים מאשר לתת לקבוצת ילדים שאינם בקו הבריאות לגעת, ללטף ולבסוף גם לקבל סיבוב מלא אדרנלין במכוניות מושקעות ונחשקות.כבר ב-8:30 עת ערן גומר, יו"ר עמותת STi, ארגן את המכוניות לצילום משפחתי מיוחד, נרשמה התרגשות במתחם. אך היה זה "הסיפתח" לדובדבן האמיתי השייך לילדים – החיוך הניצחי שהביאו איתם.
האירוע החל בהדגמת יכולות של חברי עמותת STi כאשר כל מכונית מעניקה "שואו" לקהל המרותק; לא לפני שדובר העמותה, שי אלבינצר, הסביר את החשיבות לבטיחות במהלך היום וכי כל התרגולים בהם הילדים צופים צריכים להיעשות במתחמים סגורים ובצורה בטוחה. לחגיגה הצטרפו גם נהגי הראלי – ניר בן-ארי, ונווטו, דובי מילר, כמו גם אהוד לביא – שהביאו לאירוע את מכוניות הראלי שלהם וסיפקו לילדים רעשים, פיצוצים, החלקות ושכבות של צמיגים שהוטבעו לעולם באספלט.
בתום ההדגמה התיישרו כל הילדים – אבל כל הילדים – לטור אחד ארוך ומסודר כאשר כל אחד ממתין לסיבוב במכונית עם אחד מחברי העמותה. כמובן שאלה האחרונים, עשו את המקסימום כדי לשמח את ליבם של הילדים ואף הצליחו "במזימה", שכן כולם ביקשו סיבוב הדרן. הנהגים מצדם כמובן נעתרו וכך קרה שבערך כשעתיים רצופות החליקו מכוניות העמותה מצד לצד כאשר בפנים ילדים צוהלים.
פתגם עתיק (שאניני זוכר את מקורו) גורס כי לא צריך יותר מחיוך של ילד כדי לדעת שעשית משהו טוב. לפתגם זה ניתן להוסיף כי אם גרמת לכמה נהגים מאצ'ואיסטיים במיוחד להזיל דמעה, בטוח שעשית מעשה טוב.
תודות
זה המקום להודות ל'יפנאוטו', יבואנית סובארו, אשר תמכה באירוע ואף חילקה מתנות לילדים; לעשרות המתנדבים החייכנים שקלטו את כ-170 ילדי 'עמותת חיים' ומשפחותיהם; לשני הסלבריטאים – הדוגמנית אסתי גינזבורג והאומן ליאור סושרד (מוטוריקן בעצמו); לרשת 'ארקפה' ו'רולדין' אשר פרסו בפניי הילדים משקאות חמים, עוגות וסופגניות, מקלות מסוכרים וכל דבר שטוב לילדים (ומעט פחות להורים).
* 'עמותת חיים' הינה עמותה לילדים חולי סרטן שהוקמה ע"י אבשלום כהן ששכל את בנו לסרטן לפני 15 שנים. מאז הוא מקדיש חייו על מנת להקל, לעודד ולעזור למשפחות הסובלות מהמחלה.