לידיעת ציבור הנהגים: אם הואשמת ב'גרימת מוות ברשלנות', בתי המשפט בחיפה מחמירים פחות – 7 חודשי מאסר בפועל – בעוד שבת"א המואשם צפוי לקבל 11 חודשי מאסר (בממוצע). כך עולה מדו"ח שערכה עמותת אור ירוק, בסיוע הסטטיסטיקן ד"ר קמיל פוקס, והוצג היום (ד') בכנס אור ירוק 7.הדו"ח מתבסס על סקירה של כ-300 פסקי דין (ערכאות ראשונות ושניות) שניתנו בשנים האחרונות על-ידי בתי משפט ברחבי הארץ, ומנסה להציג את השוני בין החלטות השופטים. הדוגמא מת"א וחיפה הינה אחת מני רבות, כך למשל העונש הניתן בפסקי דין בנצרת עומד על כ-10 חודשים (בממוצע) בעוד שבחדרה עומד העונש על כ-6.5 חודשים בלבד.
אם אתם חושבים כי ערעור על גזר הדין יעזור לשנות את רוע הגזרה, כדאי שתחשבו שוב, שכן על פי ממצאי הדו"ח רק 10% מפסקי הדין שונו בערעור. עם זאת, לרוב המערערים ניתנה הקלה בעונש, בשיעור ממוצע של כחודש בלבד.

ככלל, אם נשפטת והוחלט להעמידך לדין על גרימת מוות ברשלנות, סיכוייך לצאת זכאי נמוכים מאוד ועומדים על 10% בלבד. במידה והורשעת, אז צפה לתקופת מאסר של כ-8.5 חודשים (בממוצע), לקנס של 10,000 שקלים (בממוצע) ולשלילת רישיון הנהיגה ל-10 שנים. ואם שמתם לב מדובר בממוצעים, יש ה"זוכים" לעונשים כבדים יותר – עד 3 שנות מאסר, 60,000 שקלים ושלילת רישיון הנהיגה לצמיתות.
נסיבות מקלות? אולי, אם אתם סובלים ממחלה או פציעה, אם מצבך הפיננסי נמוך, אם גיליון ההרשעות שלך נקי וכו'. אבל כפי שכבר הבנתם, לא כדי לבנות על זה