כרזת הפרסומת לנסיון בקפליפ באירוע השנה שעברה, נסיון שבסופו של דבר לא התרחשתרשמו לפניכם את התאריך והמקום: 31.12.2008, לאס-וגאס. האירוע: No Limits של רד בול (איך לא). לרד בול יש כבר מסורת של אירועי אקסטרים בכלל ולקראת השנה החדשה בפרט; באירוע של השנה שעברה (שנקרא Experiment) קבע האופנוען האוסטרלי רובי מאדיסון שיא גינס מדהים כאשר דילג למרחק של 98.3 מטרים (ראה תמונה מימין). גם הפעם צפויה לצופים חוויה יוצאת דופן: אותו מאדיסון באירוע ינסה הפעם לזנק ממקפצה למרחק אנכי של מעל 35 מטרים ולנחות בשלום על גג העתק של שער הנצחון הניצב לפני מלון "פריז לאס וגאס".
אבל מסקרן – וכנראה מסוכן – עוד יותר הוא המבצע יוצא-הדופן אותו מתכנן נהג המירוצים הניו-זילנדי ריס מילן (Rhys Millen), מהדמויות הבולטות בעולם הדריפטינג – בין היתר זכה לא מכבר באליפות העולם ל-2008 – ופעלולן שביצע כמה מסצנות-הנהיגה היותר מוכרות לכם (בסרטי "מהיר ועצבני" ו"הדיוקס קורעים את האזארד", למשל).
מילן מתכוון להיות הראשון בעולם שמבצע היפוך מלא של 360 מעלות, "בקפליפ", עם מכונית. תרגילים מסוג זה החלו במקור בעולם אופנועי ה-BMX, הפכו לענין של קבע בתחרויות פריסטייל (קפיצות ופעלולים אוויריים) של אופנועים, ובוצעו גם עם טרקטורונים ואף אופנועי-שלג – אך מעולם לא עם רכב הניתן להגדרה כמכונית. בכל אותם כלים ממונעים יש משמעות גדולה ויכולת השפעה למשקלו של הרוכב, אך לא כך במכונית. לכן העסק מסובך הרבה יותר ודרוש דיוק אבסולוטי בשלבים לפני ההמראה ובמהלכה. כדי לאפשר את הפעלול בנה צוותו של מילן רמפת-זינוק מיוחדת, שבקצה מותקן מנגנון מיוחד המיועד להוסיף עוד מהירות סיבובית לרכב עם הזינוק.
מה שמוסיף נופך של פיקנטריה לסיפור הוא כי נסיונו של מילן לבצע את התרגיל האווירי הנועז היה אמור להתקיים באירוע בשנה שעברה. אלא שבמהלך האימונים – שנערכו תוך שימוש באזור נחיתה המרופד בקופסאות קרטון סופגות אנרגיה – השתבש אחד הנסיונות: מילן נחת הפוך – ומעבר לשטח המיועד, ישירות על אספלט מוצק.
מיותר לציין כי כתוצאה מכך נפצע מילן באופן רציני, כולל שבירת מספר חוליות בגבו, ולכן לא יכל לבצע את הנסיון באירוע כמתוכנן. השנה בכוונתו לכפר על כך, וזה יקרה כאמור בסוף החודש הבא. אם אתם במקרה נמצאים אז בלאס-וגאס, הצפיה באירוע שיתקיים החל מ-20:00 היא חינם. אנו נדווח כאן, כמובן.