נקודה אחת בלבד מפרידה בין הזוכה בתחרות מכונית השנה לזו המדורגת שנייה. נקודה גורלית ומפתיעה שאפשרה לאופל אינסיניה להאפיל למדרגה העליונה בפודיום ולהשאיר את פורד פיאסטה מאחור (במקום השני). עיון מהיר בדפי ההיסטוריה יגלה כי זו פעם שנייה בה פורד מפסידה את התואר בהפרש זעום; פעם קודמת היתה בשנת 2001, כאשר הפסידה המונדיאו (הקודמת) לאלפא רומיאו 147.אופל אינסיניהאת הסיבות לבחירה באינסיניה, ניתן לראות בנקודות; 20 פעמים קיבלה מכונית המנהלים של אופל את הניקוד המרבי (פעמיים את הניקוד המרבי לשופט – 10 נקודות) ואלה התפזרו בין סעיפי העיצוב, האיכות, הסגנון, הבטיחות, הנוחות והאבזור העשיר.

תחרות 'מכונית השנה באירופה' נערכת מדי שנה מאז 1964. בשנה שעברה זכתה בתואר הנכסף פיאט עם ה-500. זכייה אשר הוסיפה ליצרנית גביע נוסף לארון המתמלא, שכן פיאט היא שיאנית הזכיות בתחרות עם תשעה תארים. אחריה נמצא את רנו (שש זכיות) ופורד (חמש). אופל לעומת זאת, מחזיקה בשלוש זכיות בלבד: אומגה ב-1987 וקדט ב-1985. כמובן שזכייה בתואר אינה מבטיחה הצלחה בשוק הרכב, אבל היא בהחלט נחשבת למקדמת תדמית, כך שלפחות עבור אופל, מדובר בחדשות מצוינות. אגב, אלינו תגיע האנסיניה במהלך שנת 2009. תאריך מדויק ומחיר טרם סופקו.

מכונית השנה 2009, תוצאות:
1. אופל אינסיניה - 321 נקודות
2. פורד פיאסטה - 320 נקודות
3. פולקסווגן גולף - 223 נקודות
4. סיטרואן C5 - 198 נקודות
5. אלפא רומיאו מיטו - 148 נקודות
6. סקודה סופרב - 144 נקודות
7. רנו מגאן - 121 נקודות