שנת 2009 מסתמנת כשנת המשפחתיות הגדולות בטויוטה, או ליתר דיוק, תקופתן של המכוניות שממוצבות מעל לקורולה הרגילה אך מתחת לקאמרי. המתמודדת הקלאסית של טויוטה בפלח זה היא כמובן האוונסיס החדשה. זו הוצגה בתערוכת פריז האחרונה (שנערכה באוקטובר) ותנחת כאן כבר ברבעון הראשון של 2009 כדי לחזק את התחום הגדול יותר של היצרן בארץ. חיזוק התחום מתאפיין גם בתצורת מרכב חדשה הצפויה להגיע לישראל, תצורת סטיישן. זו תהיה הפעם הראשונה שהאוונסיס לדורותיה תוצע בארץ בתצורה זו.ביוניון מוטורס, עדיין לא מדברים על מחירים אבל מקווים לייצר תג תחרותי מבעבר. הכוונה להביא את המכונית בגרסת ה-2.0 ליטר בנזין עם תיבה אוטומטית רציפה. אוהבי הטריוויה שביניכם ודאי זוכרים כי האוונסיס נשענת בחלקה על חלקים המגיעים מה'אוריס' – גרסת ההאצ'בק של הקורולה. בנוסף, האוונסיס ואוריס מיוצרות באותו מפעל של היצרנית הנמצא באנגליה (למרות שאלינו מגיעה האוריס מטורקיה). האם נתונים אלה מבשרים כי בקרוב תיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה הנמצאת באוונסיס תצטרף להיצע תיבות ההילוכים הקיים בקורולה ובאוריס? ביוניון מוטורס, מודיעים שלא.

אבל באופן ייחודי לשוק שלנו ובגלל הטבות המס הניתנות לכלים היברידיים, המתמודדת היותר חזקה שלהם בתחום המשפחתיות הגדולות היא כמובן הפריוס. וגם כאן יש חדשות. בתערוכת דטרויט הקרובה (ינואר 2009) יוצג הדגם החדש של הפריוס המדוברת וזו תגיע בהמשך הדרך גם ארצה. בכל מקרה הגעתה לישראל תיקח יותר זמן מהאוונסיס ולפחות כרגע היא אינה צפויה לנחות כאן לפני הרבעון השלישי. עם זאת ביוניון מוטורס לא מתכוונים לוותר על התנופה שנוצרה בדגם זה.
לדף טויוטה בקטלוג "אוטו"