אפשר לומר הרבה דברים על מכוניות בנטלי, אבל ידידותיות לסביבה הן לא. מדובר במכוניות-ענק כבדות עם מנועי ענק חזקים, וכדי למנות את פליטת ה-CO2 שלהם צריך לעבור לסקלה אחרת מאצל שאר המכוניות הנורמליות. ועכשיו מתעלמת בנטלי ביתר-שאת מהמגמות הנוכחיות, נופחת עננת-אגזוז רוויית CO2 בפניה של איכות הסביבה, ומוציאה גרסת ביצועים למכוניתה הפתוחה, אזור (Azure). הגרסה החדשה נושאת את הכינוי T, בדיוק כמו גרסת הארנאז' המקבילה, וזוכה לקבל את אותו מנוע: גרסה מחוזקת של ה-V8 כפול-המגדשים בנפח 6.75 ל' האימתני.
בנטלי אזור T: למען הסביבה (Not)
צילום: מנהל
האזור הרגילה מסתפקת ב-450 כ"ס (או 456, אם סופרים ב-PS אירופיים), בעוד ה-T מקבלת תגבורת של 50 כ"ס. המומנט, אגב, עולה מכ-89 קג"מ ל-102 (!). ומה זה עושה לביצועים? ובכן המפלצת הזו שוקלת 2.7 טון, אבל מגיעה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות – ארבע עשיריות מהר יותר מהאזור הרגילה – תוך שהיא מחסלת בינתיים רזרבות-נפט של מדינות שלמות. ל-160 קמ"ש מגיעה ה-T ב-12 שניות, וזה כבר שיפור של 1.4 שניות לעומת האזור הבסיסית. המהירות המירבית עולה מ-274 קמ"ש (נו באמת, מה זה הנתון העלוב הזה?) ל-288. בנטלי טוענת לצריכת דלק משולבת של 5.1 ק"מ לליטר, מה שאומר שבחיים האמיתיים זה יהיה יותר קרוב ל-4 ק"מ/ל' (והרבה פחות אם לא נזהרים עם רגל ימין). פליטת CO2? יותר מארבע טויוטה פריוס יחד: 456 גרם/ק"מ.
יש עוד שינויים פרט למנוע – למשל חישוקי "20 במקום "19, ואופציה לבלמים קרמיים ענקיים (קוטר 420 מ"מ מלפנים!). לעומת זאת לא מצאה בנטלי צורך לחזק את השילדה או לשנות את כיולי המיתלים. את האבזור הסטנדרטי אפשר להגדיר כשחיתותי, כמובן, ובכל זאת יש גם אופציות (כגון מערכת שמע בעוצמה של 1100 וואט מתוצרת Naim). שלא יחסר.