צבי נטע, ראש 'מכשירי תנועה', יבואנית סוזוקי, קרייזלר ודודג', מעריך שבניגוד לציפיות מחירי המכוניות החדשות לא ירדו בינואר 2009. וזאת למרות הורדת המיסוי הצפויה. "השנה השוק צפוי להסתיים ב-190,000 מכירות. זו עדיין שנה מאוד טובה למרות שברבעון האחרון המכירות ירדו מאוד. אנחנו צופים שבשנה הבאה השוק יקטן ועימו גם המלאי אצל היבואנים וזו חלק מהסיבה שהמחירים יעלו בינואר. כרגע כל היבואנים נפתרים ממלאי וכשזה יגמר תיגמר גם החגיגה. כי היבואנים יהיו יותר זהירים והשנה הבאה לא תתאפיין בעודף מלאי". זאת אחת הסיבות שבגללה מעריך נטע שגם ההנחות לחברות הליסינג יצטמצמו.נטע גם התייחס למצב הכלכלי העולמי שעשוי לגרום ליצרנים לתת מחירים נוחים יותר לישראל. "היין היפני מאוד מתחזק והיבואנים כיום בולעים את העלייה הזו. לכן לא ברור שגם אם הם יקבלו מחירים תחרותיים יותר על הנייר, הם יוכלו לתרגם זאת למחיר הסופי".

נטע מעריך שב-2009 תהיה ירידה של כ-30% בתחום הליסינג (שמחזיק כיום ב-70% מסך כל שוק הרכב הפרטי) וירידה של כ-20% בשוק הפרטי. "חברות הליסינג לא ייעלמו, אני בטוח שהן תוספנה להתקיים ולהרוויח. אבל העלויות יעלו".

את הדברים האלה אמר נטע היום (ד'), בעת השקת סוזוקי גרנד ויטארה החדש בארץ. אמנם על השקת הכלי סיפרנו לכם לא מכבר, אך מן הראוי להזכיר את עיקרי הפרטים מחדש. עד היום גרנד ויטארה הגיע לישראל שהוא מצויד במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר (140 כ"ס) ובתצורת מרכב אחת בעלת 5 דלתות. כעת מגיע הרכב עם מנוע חדש בנפח גדול יותר (2.4 ליטר, 168 או 165 כ"ס) ובתצורת מרכב נוספת ומקוצרת. בנוסף, הג'יפון היפני זכה לבלמי דיסק אחוריים במקום תופים, כאשר הדיפרנציאל מוגבל החלקה פינה את מקומו לטובת מערכת ESP מתקדמת שתעזור לכלי להתמודד עם מצבי מעוטי אחיזה בשטח טכני.

במרכב הקצר מגיע הגרנד ויטארה ברמת אבזור אחת כאשר תג המחיר המוצמד לשמשתו עומד על 146,000 שקלים. גרסת המרכב הארוכה מגיעה בשתי רמות אבזור ומחירה נע בין 175,000 שקלים ל-186,000 שקלים.
לדפי סוזוקי בקטלוג "אוטו"
סוזוקי ויטארה חוגג יומולדת 20