התכניות של ג'נרל-מוטורס לבצע מיזוג עם קרייזלר הוקפאו, בשלב זה, זאת לאחר שהממשל האמריקני דחה בשבוע שעבר את בקשת GM לסיוע במימון העסקה, בהיקף של 10 מיליארד דולר. סיבת הדחייה העיקרית היא החשש מפני אובדן מסיבי של מקומות עבודה שיתרחש כתוצאה ממיזוג שכזה. בעקבות כך הודיעה GM כי היא יורדת מהסיפור בשלב זה – אבל גורם חדש נכנס לתמונה: יונדאי. נציגי היצרן הקוריאני הגדול כבר קיימו שיחות עם קבוצת ההשקעות סרברוס אודות רכישת נתח מקרייזלר – בעיקר ג'יפ, המותג החזק ביותר של הקונצרן האמריקני המקרטע, אך דובר גם על נכסים אחרים של קרייזלר. סרברוס מצידה היתה מעדיפה דווקא להפטר מקרייזלר (ולשכוח, מן הסתם, את כל ההרפתקה העגומה הזו). ללא ג'יפ אין ממש זכות קיום למה שיוותר מקרייזלר. יש דיבורים גם על חידוש השיחות עם רנו-ניסאן, שהביעה אף היא ענין חלקי בקרייזלר (דהיינו, בעיקר בג'יפ).
בינתיים נמשכים המגעים והשכנועים לגבי הענקת סיוע-חירום לתעשייה האמריקנית, אשר נאבקת בשפל חסר-תקדים בשוק בכללותו: קצב המכירות הנוכחי הוא הנמוך ביותר בארה"ב מזה כ-25 שנה. מכירות אוקטובר ירדו בלמעלה מ-30% לעומת אוקטובר 2007! בהתחשב בכך שגם ללא השפל היה מצבן של שלוש הגדולות בארה"ב בכי רע אל מול התחרות היפנית (בעיקר), הרי שהמשבר הנוכחי מאיים להפיל את ענקי הרכב האמריקניים. פשיטת-רגל של כל אחד מהם לבדו תהיה הרת אסון לכלכלה האמריקנית ותגרור תגובת שרשרת, בתסריט-אימים לפיו ספקי-משנה גדולים יקרסו גם הם ויביאו לנפילת היצרנים האחרים. הדעה הרווחת היא שבתוך חודשים ספורים תעמוד GM, לפחות, בפני קופה ריקה.