ארגון מבחני-הבטיחות NCAP האירופי מדווח על שינוי מהותי בשיטת הדירוג. החל מ-2009 תקבל כל מכונית נבחנת ציון בטיחות אחד כולל, על סמך ארבעה רכיבים. שלושה מהם קיימים היום ומקבלים ציונים נפרדים – הגנת מבוגרים, הגנת ילדים והגנת הולכי רגל; את הסעיף הרביעי מגדירים ב-NCAP בשם Safety Assist, דהיינו מערכות-עזר בטיחותיות. סעיף זה האחרון יכלול מערכות כגון בקרת יציבות דינמית, בקרת סטייה מנתיב, התראת שטחים מתים וכן הלאה. בנוסף הודיע NCAP כי קבלת ציון מירבי של 5 כוכבים תותנה בקיום מערכת ESP ברוב הגרסאות של הרכב הנבדק.
המשמעות המרכזית היא כי לא ניתן יהיה עוד להשתמש במינוח הוותיק "מבחני ריסוק", משום שחלק משמעותי מהציון שתקבל כל מכונית אינו קשור כלל ליכולתה להגן על נוסעיה או על אחרים אלא ליכולתה למנוע תאונה.
הסבב הראשון של ציונים על סמך השיטה החדשה יפורסם בפברואר 2009.