"קנאת סופרים תרבה חוכמה".
כאן מדובר ב'קנאת מרוצים תרבה גרסאות'. למבורגיני מציגה את הפרשנות שלה לשעשוע סוף שבוע ללקוחותיה העשירים. בדומה לפורשה הנוהגת כך כבר שנים וגם פרארי, חשפה החברה את Lamborghini Blancpain Super Trofe או בעברית מדוברת "מרוץ למבורגיני בלנקפה" (חברת שעונים שוויצרית יוקרתית וותיקה).
למבורגיני: סדרת מרוצים יעודיים
צילום: מנהל
הסדרה, אשר תחל ב-3 במאי 2009 במסלול סילברסטון אנגליה, תבוסס על 30 יחידות קלות משקל של הגייארדו LP560-4ובעלות הספק מוגדל ב-10 כוחות-סוס לסה"כ 570 כוח-סוס ממנוע ה-V10 בנפח 5.2 ליטרים. התיבה הידנית-רובוטית לא תכלול את פונקציית "שיגור" אוטומטית מיוחדת לאופטימיזציה של ההאצה מעמידה (ה-Thrust Mode). מערכת ההנעה לכל הגלגלים עוברת ללא שינוי מגרסת הייצור "הרגילה". המתלים עברו כיול חד יותר, הצמיגים הנם צמיגי סליקס מתוצרת פירלי על חישוקי 18 אינץ' קלים, מערכת הבלימה הוחלפה למערכת מתוגברת וחזקה המותאמת לתנאי מרוץ. למרות כלוב ההגנה האינטרגלי הנחוץ במרוצים ובזכות רכיבים קלי משקל והסרת דיפונים שונים, המכונית קלה יותר מגרסת הייצרו ושוקלת רק 1,300 קילו.
לאחר המרוץ באנגליה, תעבור הסדרה לאיטליה (אדריאה, 17 מאי), גרמניה (Nuremburg's Norisring, ב-5 ביולי), בלגיה (ספא, 2 אוגוסט), ספרד (ברצלונה, 20 ספטמבר) ושוב איטליה למרוץ המסיים (מונזה, 4 אוקטובר). בכל מרוץ יוקם מעין "כפר מתחרים" יוקרתי ובנוסף יוענקו כל שרותי המסלול והתיקונים הנחוצים למשתתפים.
המכונית תעלה 200,000 יורו, כולל מסים ודמי רישום לסדרת המרוצים. בכל מרוץ מתעתדת למבורגיני להושיב ידוען מקומי אשר יתחרה מטעמה. הסדרה פתוחה לרוכשי המכונית כמו גם לדילרים שלה ברחבי העולם.
לאחר גרסת למבורגיני למכונית משטרה (אגב, אשר גם ממנה ייצרו 30 יחידות) וגרסת המרוץ, נראה מה עוד מתכננים עבורינו האיטלקים הנלהבים.

לאתר הסדרה לחצו כאן