הרודסטר הנוכחית: האם תזכה לאחות סדאן?
חברת טסלה הוקמה ע"י המשקיע/יו"ר/מנהל המוצר אילון מוסק (מליונר בזכות מכירת חלקו ב-PayPal ל-Ebay) ב-2003 תוך מטרה להציג כלי רכב חשמליים אך מהנים לנהיגה, בכל הסגמנטים הרווחיים. הואיל ורכב חשמלי טומן בחובו את חסרון המשקל הנוסף של הסוללות מחד, אולם מאפשר נתוני תאוצה גבוהים עקב העברת המומנט במיידי יחד עם חלוקת משקל טובה ומרכז כובד נמוך מאידך, בחר אילון ללכת בדרך החשמלית.
טסלה: תהיה סדאן?
צילום: מנהל
מנהל העיצוב של טסלה, פרנץ פון הולצהאוזן, חושף רק טפח של הסדאן המיועדת

התוצרת הראשונה של החברה, הרודסטר EV, נהנתה מסיקור חיובי של התקשורת, עיצוב נאה לעין, תאוצה של 3.9 שניות מ-0-100 קמ"ש, טווח נסיעה של 390 ק"מ בין נסיעות וצבר מכירות של 1,200 מכוניות - למרות תג מחיר של 100,000 דולר בארה"ב.
טסלה אמנם נהנתה מהשקעה בהיקף של 100 מיליון דולר, אולם המצב הכלכלי הלא ברור חונק עתה את החברה. כצעדי חסכון פוטר המנכ"ל זאב דרורי (ואם שמו נשמע לכם ישראלי משהו, אתם צודקים) אולם הוא ימשיך להיות סגן הנשיא. כמו כן פוטרו 80 עובדים נוספים מתוך 380, 21 אחוז, ונסגרו משרד החברה ברוצ'סטר היל, דטריוט.
למרות האווירה שלילית, החברה פרסמה כי היא צופה הגעה לתזרים מזומנים חיובי בתוך 6-9 חודשים וכי היא תוכל להציג את גרסת הסדאן שלה, המודל S, כמתוכנן ב-2011. מחיר היעד נותר ללא שינוי על 60,000 דולר. בהשוואה למחיר הלא-ברור-אך-נמוך-יותר של השברולט וולט, הרי שמדובר בתמחור אגרסיבי. יתכן שהעובדה שהחברה מכוונת את המודל S כנגד הלקסוס GS450h או גרסאות הדיזל של מרצדס סדרה E, מצדיקה את המחיר.
מהצילום הבודד אשר פורסם ניכר כי יש שימוש נדיב בסיבי פחמן בדפיוזר האחורי, אולם לא ניתן ללמוד הרבה מעבר לכך.
היה ומחיר חבית נפט ימשיך בירידה הצפויה נוכח הירידה בביקושים (מחיר גלון דלק בארה"ב כבר ירד מתחת לקו 3 דולרים), יחד עם גלישה למיתון בשוק האמריקאי, העובדה שהחברה לא משקיעה כלל בפרסום ונוכחותם של יצרני הרכב הגדולים בשוק החשמלי, הרי שעתידה של החברה מאד לא ברור, ובטח של המודל S אשר טרם ראה אור יום.