למרות התחזקות הדולר, נזכה סוף סוף להרגיש את הפן החיובי (לפחות יש אחד כזה) של המיתון העולמי והציפיות להאטה בביקושים. במוצאי שבת הקרובה בחצות ירדו מחירי הדלק בשיעור של 13.5% למתדלקים בשירות עצמי; ליטר בנזין 95 אוקטן יעלה 5.49 שקלים לליטר וליטר בנזין 96 אוקטן יעלה 5.51 שקלים לליטר (לעומת 6.35 שקלים כיום). העצלנים הממלאים בשירות מלא יוסיפו עוד 13 אגורות על התענוג.אנו רחוקים כ-21% ממחירי השיא של יולי – שעמדו על 7.01 שקלים לליטר – וכעת המחירים זהים פחות או יותר למחירי הדלק באפריל 2007. למעשה, אילו השקל לא היה נחלש מול הדולר, ההוזלה היתה צפויה להיות בהיקף של כ-20% שמשמעותם ירידה של כ-86 אגורות, קרי לרמה של 5.08 שקלים לליטר בנזין. במחיר הסולר לתחבורה שיעור הירידה גבוה אף יותר, עם 27% והמזוט לחשמל ולתעשיה ירדו בכ-40% (בקרוב בחשבונות החשמל שלנו?!)

להזכירכם, מחיר הדלקים נקבע אחת לחודש בהתאם למחירי השוק החופשי באיטליה ובדרום צרפת ב-5 ימי העבודה האחרונים של החודש. מחירה של חבית נפט ירד משיא של מעל 140 דולר ל-68.2 דולר מסחר בבורסת הסחורות בניו-יורק.
אם נצפה להמשך דשדוש של שוק המניות העולמי, האטה בירידה בצריכה, יחד עם התאוששות יחסית של הדולר בארץ, הרי שמחירי הדלקים יעודכנו מטה גם בהמשך, אך לא ניתן כמובן להסתמך על תחזית זו.