פולקסווגן גולף 6 – הפולקסווגן גולף החדשה, השישית באבולוציית רבת המכר של פולקסווגן, משחקת אותה במבחני הריסוק של ארגון ה-Euro NCAP. בסה"כ קיבל פרק ההגנה על הנוסעים במכונית 36 נקודות מתוך ה-37 המקסימאליות האפשריות – שיפור של 3 נקודות ביחס לדגם היוצא (שנבחן ב-2004) כאשר גם בהתנגשות חזיתית במהירות של 64 קמ"ש לא נפגע המרכב הכולל בתוכו את תא הנוסעים.

אנשי הארגון הבוחן ציינו לטובה את הפקת הלקחים בפולקסווגן ואת יישומם כאשר בדגם החדש תוקנו נקודות תורפה שהיו קיימות בגולף 5, בהן הוספת כריות המגנות על ברכי הנוסעים מלפנים כסטנדרט ועיצוב מחדש של סביבת ההגה והמקום לרגלי הנהג כך שתהיינה בהם פחות נקודות חדות או בליטות היכולות לפגוע בפלג הגוף התחתון בעת תאונה.

פולקסווגן גולף החדשה קיבלה גם ניקוד מרבי בסעיף הפגיעה מהצד ובוחני ה-Euro NCAP מציינים לטובה גם את מותחני החגורות הסטנדרטיים מלפנים.

הסעיף היחיד בו נדרש שיפור הוא בתחום ההסבר בדבר התקנת כיסא בטיחות לילדים. הבוחנים מצאו כי ההנחיות אינן ברורות מספיק וכי ההתקנה והניתוק (של הכיסא עצמו) אינם נוחים דיים. בעיקר מתייחסים בארגון לאזהרות בדבר התקנת כיסא במהופך לכיוון הנסיעה על מושב הנוסע מלפנים. יש לציין שבסעיף הפגיעה עצמה, קרי: בטיחות הילדים החגורים בכיסא בטיחות בעת תאונה – קיבלה פולקסווגן גולף החדשה את הניקוד המרבי. בסך הכולל מקבלת פולקסווגן גולף החדשה 4 כוכבים בסעיף ההגנה על ילדים מתוך החמישה האפשריים.

לסיכום מציינים עוד ב-Euro NCAP את השיפור המשמעותי בפולקסווגן גולף החדשה לעומת הדגם היוצא בהגנה על הולכי רגל, עם ניקוד של 3 מתוך 4 הכוכבים המרביים האפשריים.