וולוו השבדית (עדיין בבעלות פורד...) סיימה הליך שדרוג, עדכון והרחבת מנהרת הרוח שלה, המשמשת לצורכי ניסוי ובחינה של מכוניות בהליך התכנון והפיתוח. בכך הופכת המנהרה הענקית למתקדמת ביותר מבין מנהרות הרוח הנמצאות בבעלות יצרניות רכב בעולם, והיחידה הכוללת מערכת הדמיה של דרך נעה (המדמה תנועה של הרכב, כולל סיבוב הגלגלים, בניגוד למצב בו הרכב נייח) והאפשרות להעביר אוויר במהירויות של עד 155 קמ"ש מכל צידי הרכב – מלמעלה, מהצדדים ומתחת לרכב. בוולוו מדגישים כי למעלה מ-50% מהשפעות הרוח – נכון יותר: ההתנגדות לרוח – מתרחשות בגחון המכונית, ובאמצעות סימולציה של תנועה ניתן יהיה להגיע לתוצאות מדויקות ואפקטיביות יותר מדבר האופן לפיו יש לתכנן את המבנה האווירודינמי של הרכב.
מנהרת הרוח של וולוו נבנתה לראשונה ב-1986 וליבה מדחף ענק בעל 9 להבים העשוי קרבון בקוטר 8.15 מ'. הכוח המניע את המדחף מגיע לכדי 6,800 כוח-סוס.
עושים רוח
צילום: מנהל
טים ווקר (Tim Walker), מומחה האווירודינאמיקה בוולוו והאחראי על מנהרת הרוח מדגים את חשיבות המנהרה בעדכון שנעשה בוולוו C30 DRIVe: "הצלחנו בצורה פשוטה יחסית, לאחר בדיקה במנהרת הרוח, ללטש ולעדכן את גרסת ה-DRIVe של ה-C30 כך שההתנגדות לרוח קטנה בכ-10%" מסביר ווקר; "התוצאה: 3 גרם פחות פליטת CO2 לקילומטר". במונחי צריכת דלק מדובר בחיסכון ממוצע של כ-0.1 ליטר דלק לכל 100 ק"מ, שבחישוב שנתי מדובר על ממוצע של 45 ליטר חיסכון של דלק בשנה. בוולוו מדגישים כי מדובר רק בדוגמא קטנה לכך שהמנהרה מאפשרת באמנצעים פשוטים יחסית לתרום לפיתוח מוצרים חסכוניים ונקיים יותר.
בוולוו מתעתדים "להעביר" את כל היצע דגמייהם בקרוב במנהרה, בכדי לבצע שינויים פשוטים וזולים יחסית בפסי הייצור הקיימים, וכי בעתיד כל מכונית חדשה בפיתוח תעבור שעות-אימון ארוכות במנהרה החדשה.