קרבון מוטורס האמריקנית (Carbon Motors Corporation) השיקה אתמול את ה-E7 במסגרת כנס מיוחד של מפקדי משטרה מרחבי העולם בסאן דייגו, כנס בו צפויים לבקר כ-15,000 מקצועני משטרה ממדינות רבות בעולם. ה-E7 מוגדרת על-ידי קרבון מוטורס כ"מכונית המשטרה הראשונה בעולם שתוכננה מן המסד ועד לטפחות ככזו", ושאינה מכונית סדרתית מוסבת לייעודה החדש. אנשי החברה טוענים כי בגישה זו ניתן היה לתכנן את הרכב המושלם לשימוש כוחות החוק ללא שיקולים מסחריים ושיווקיים שונים, שמקשים לא פעם על הפקת המרב מהמכונית העומדת לרשות השוטר.
בקרבון מוטורס נעזרו בלמעלה מ-1,700 שוטרים מארה"ב שתרמו כל אחד את ניסיונו והעביר את דרישותיו ממכונית המשטרה המושלמת. שקלול כל הנתונים ובירור המוץ מן התבן הולידו את ה-E7 שאנשי החברה תולים בה תקוות רבות.
כך למשל תוכננו ונבנו תא הנוסעים כסביבת עבודה יעילה עבור השוטרים, ומאחור כמקום נוח ויעיל להכנסת עצורים; הדלת האחורית, למשל, נפתחת בכיוון ההפוך על-מנת לאפשר שליטה נוחה וקלה בפתיחתה וסגירתה, במהירות. כל מערכות הקול והתאורה המיוחדות (סירנה, רמקול, אורות מהבהבים וכו') תוכננו כולן כחלק אינטגראלי מהמרכב והשלדה. זו האחרונה, אגב, עשויה אלומיניום ומתיימרת להציע חוזק וקשיחות חסרי תחרות.
קרבון מוטורס E7 – למשטרה בלבד
צילום: מנהל
המכונית הגדולה – 508 ס"מ אורכה, כמעט 200 ס"מ רוחבה, 163 ס"מ גובהה ובסיס הגלגלים משתרע על-פני 310 ס"מ – שוקלת אמנם למעלה מ-1.8 טון אך זהו משקל נמוך ביחס למוכר כיום במכוניות משטרה אמריקניות ועם חלוקת משקל של 50/50 לפנים ולאחור מובטחת התנהגות כביש טובה מאוד ויציבה.
המנוע הוא דיזל נקי הפועל על ביו-דיזל והמייצר 300 כוח-סוס המועברים אל הגלגלים האחוריים באמצעות גיר אוטומטי עם 6 הילוכים. קרבון מוטורס לא חשפה את מקורו אך טוענת לביצועים מעולים: זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.5 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש הם נתונים שרוב מכוניות המשטרה באמריקה יכולות רק לחלום עליהם – נכון יותר: השוטרים הנוהגים בהן...
קרבון מוטורס E7 – למשטרה בלבד
צילום: מנהל
החברה מציעה כסטנדרט מערכות ראיית לילה (אינפרא-אדום), מצלמות סביב, תאורה מיוחדת, הגנה בסיסי בפני קליעים (9 מ"מ) עם אפשרות להגיע לרמות מיגון גבוהות יותר, התנעה מרחוק, פגושי ניגוח מיוחדים ועוד.
טרם נקבע מחיר או ייצור, כאשר הנושא האחרון נמצא במו"מ מתקדם עם כמה ספקים ויהיה תלוי מן הסתם בכמות ההזמנות – אם בכלל – שתתקבל. הודגש כי המחיר לא יהיה שונה או גבוה ממחיר מכונית משטרתית רגילה בת ימינו, לאחר ההסבה אותה יש להעבירה לייעודה החדש.