אך שבוע שעבר פרסנו בפניכם את הכיוונים העתידים של פולקסווגן, והנה כעת מופיעה הסנונית הראשונה, גולף היברידית (אחרי שהוצגה כקונספט בתערוכת ז'נבה האחרונה). היא עונה לשם 'טווין-דרייב' (TwinDrive) והושקה בשיתוף המשרד לאיכות הסביבה הגרמני. לעת עתה, פולקסווגן תייצר את הטווין-דרייב במלאי מוגבל ביותר של 20 יחידות ואלה ישתתפו בפיילוט בקרב מספר ציי רכב (בגרמניה), כתקדים לייצור בתחילת 2010. ייחודה של המכונית הנו באפשרות השידוך של מנוע חשמלי למנוע דיזל (TDI) וגם למנוע בנזין (TSI). כמו כן, המנוע החשמלי אינו נחשב למנוע עזר למנועי הבערה הפנימית אלא למנוע הראשי (כמו הוולט עליה דיווחנו לאחרונה) כך שהגולף ההיברידית צפויה להיות חסכונית למדי. לדברי מהנדסי פולקסווגן, באמצעות מערכת ניהול מנוע מתקדמת אשר בוחרת בכל נקודה את אמצעי ההנעה היעיל ביותר, ניתן למקסם את טווחי הנסיעה בין תדלוק ו/או טעינה. וכך, הם מספרים, בניסוי שערכו ממרכז ברלין לאולם הכנסים בכיכר פוטסדאם וחזרה (מהלך נסיעה של כ-100 ק^מ), נצרכו כ-2.5 ליטרים בנזין וכ-8 קילוואט חשמל. המשמעות, צריכת דלק של 40 ק^מ לליטר. פולקסווגן מדווחת על הספק משולב של 174 כ^ס, על ביצועים והתנהגות כשל האחות המשפחתית ועל טווח נסיעה של 50 ק^מ באמצעות המצברים בלבד. אולם היא אינה חושפת את נתוני ביצועי המכונית או את משך הזמן שיש לחבר את הטווין-דרייב לשקע החשמלי.