לא שמדובר בחדשה מרעישה, אבל אתר איכות הסביבה הבריטי Clean Green Cars, המשמש מדריך לשימוש ידידותי-לסביבה במכוניות, מצהיר באופן חד-משמעי: עדיף להשתמש במכונית דיזל מודרנית מאשר ברכב היברידי, גם כאשר מביאים בחשבון שיקולים אקולוגיים. האתר ביצע לאחרונה סדרה של בדיקות צריכת-דלק בהן השווה מכוניות היברידיות למכוניות דיזל מאותה קטגוריה, ממרכז לונדון לברייטון וחזרה – מסלול משולב שכולל תנועה עירונית, כבישים בין-עירוניים וכבישים מהירים. הטויוטה פריוס הועמדה מול גרסת דיזל של הג'יפ פטריוט, ההונדה סיוויק IMA מול פורד פוקוס Econetic, ולקסוס GS450h מול ב.מ.וו 535d. הפריוס אמנם השיגה יתרון קל מול הפטריוט, עם צריכה של 14.2 ק"מ/ל' לעומת 13.8, אבל יש לזכור שהג'יפ הוא רכב פנאי. כל משפחתית-גדולה עדכנית כמו פורד מונדאו או רנו לגונה תשיג צריכת דלק טובה משמעותית. הסיוויק השיגה את צריכת הדלק הטובה ביותר בין ההיברידיות, 14.3 ק"מ לליטר, אך פיגרה הרחק מאחורי הפוקוס אשר מיועדת ספציפית, בגרסה זו, לחסכון בדלק. הפוקוס השיגה 18.7 ק"מ לליטר. ואילו הלקסוס ההיברידית הסתפקה ב-10.1 ק"מ/ל', קצת פחות טוב מהב.מ.וו עם מנוע הדיזל כפול-המגדשים שהשיגה 10.9 ק"מ/ל'. אין זה חדש, כמובן, כי מכוניות היברידיות נוכחיות מאבדות כל יתרון כאשר הן יוצאות אל מחוץ לעיר, אך האתר מציין כי מכוניות-דיזל המצוידות באמצעים כגון דימום אוטומטי (סטופ-אנד-גו וכו') מציעות אף הן יתרונות בנסיעה עירונית. רוב המכוניות ההיברידיות אינן מסוגלות לנסוע מרחק משמעותי בכוח חשמלי בלבד, או שכלל אינן עושות זאת (כמו הסיוויק ההיברידית). אנשי האתר הבהירו כי אינם נגד מכוניות היברידיות, אלא שהטכנולוגיה ההיברידית הנוכחית אינה מספקת יתרונות בעולם האמיתי. "למכוניות היברידיות יש פוטנציאל אמיתי, אך רק בדור הבא של רכבי מסוג פלאג-אין (הניתן לטעינה מרשת החשמל – ט.ש.) אשר יצוייד במצברי ליתיום-איון מתקדמים". הדור הבא לא יופיע לפני 2010. ההמלצה של האתר הינה חד-משמעית: אם אתם רוצים רכב חדש כיום, לכו על מכונית קונבנציונלית חסכונית. עבור המכונית שתבוא בעקבותיה, יתכן בהחלט כי האופציה ההיברידית תהיה הגיונית.