הונדה אקורד החדשה אך הוצגה (תערוכת ז'נבה האחרונה), הספיקה להגיעה אלינו לתערוכת אוטומוטור (שנערכה בחול המועד פסח) וזה עתה הוחל בשיווקה אצלנו. אולם אירגוני הבטיחות והצרכנות טרם אמרו את שלהם, עד אתמול (יום ב'). איגוד חברות הביטוח האמריקניות, IIHS, פרסם את תוצאות מבחני הריסוק לאקורה TSX – תאומתה האמריקנית של האקורד האירופאית, והמסקנות מעודדות, בלשון המעטה. בניגוד לארגון ה-NHTSA (האמריקני גם כן), רמת הבטיחות שבודק ה-IIHS מחמירה מעט יותר ודומה לרמה שנבדקת במבדקי הריסוק האירופיים של האיחוד האירופי, יורו NCAP. דירוג ה-IIHS מתחלק לארבע רמות: 'עלוב', 'גבולי', 'סביר' ו'טוב'. מכוניות שהפגינו את הביצועים הטובים ביותר זוכות לתוספת 'הבחירה הטובה ביותר', כך שבמובן מסויים ניתן לבצע את ההקבלה למבחני הריסוק של יורו NCAP המחולקים לחמש רמות. שלא במפתיע, אקורה TSX זכתה לציון המרבי ('טוב') בכל הקטגוריות; בריסוק החזית שמתבצע ב-64 קמ^ש, בריסוק הצד שמתבצע ב-50 קמ^ש וגם מבחן ההתנגשות מאחור – מבחן שאינו מתבצע בארגון הבטיחות האירופי. בנוסף, לאור תפקוד מערכות הבטיחות השונות ברכב (מהירות ניפוח כריות האוויר למשל), ולאור המידע שנלקח מבובות הריסוק, החליט הארגון להוסיף ל-TSX את התוספת 'הבחירה הטובה ביותר'. בכך מצטרפת אקורה TSX לאודי A4 החדשה ולסאאב 9-3 - מכוניות משפחתיות גדולות היוקרתיות היחידות שגם מתהדרות בהמלצת האיגוד. מה כל זה אומר על האקורד המוכרת לכולנו? סביר כי גם היא תזכה לציון המרבי במבחני הריסוק של יורו NCAP שכן, כמו האקורד הקודמת שזכתה לציון של ארבעה כוכבי בטיחות (מתוך חמש) גם אקורה TSX הקודמת לא זכתה לציון המרבי במעבדות ה-IIHS (ציון 'סביר' בריסוק הצד ו'עלוב' בריסוק מאחור). ציוד הבטיחות הסטנדרטי באקורה TSX כולל שש כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות, והוא דומה לזה המוצע באקורד המיובאת גם אלינו.