הסקורפיון של חברת רון האמריקנית (Ronn Motors, על שם רון מקסוול, המייסד) נראית כמו משהו שנוצר לסרט עתידני, ומיותר לציין כי מה שאתם רואים כאן הוא עיבוד מחשב ותו לו. גם ההצהרות לגביה נשמעות כמו פנטזיות של אנשים שלא ממש מחוברים למציאות: מה דעתכם על 0 ל-100 בפחות מ-4 שניות, יחד עם צריכת דלק ממוצעת של 17 ק^מ לליטר? ועל הטענה כי המכונית תהיה מוכנה עוד השנה? אבל מאחורי הסקורפיון המכונית עומדים אנשים רציניים, מתברר – וטכנולוגיה קיימת. המפתח להשגת השילוב יוצא-הדופן של ביצועים וצריכת-הדלק אינו טכנולוגיה היברידית משלבת-חשמל כפי שעושים כולם כיום אלא... מימן. מנוע ה-V6 של הסקורפיון בנפח 3.5 ל', שמקורו בהונדה (למעשה האקורה TL מחטיבת היוקרה האמריקנית של הונדה), ניזון מתערובת של בנזין ו-30-50% מימן – ואת המימן מייצרת המכונית בעצמה, ממים! לא, זה לא דמיון מפותח. את המימן מספקת יחידה עצמאית שמספקת חברת Hydrorunner. מדובר בטכנולוגיה המייצרת מימן לפי דרישה (On demand) באמצעות ^פיצוח^ מים. מיותר לציין כי מים כמקור לדלק הם זולים ביותר; המימן כחומר בעירה אינו מייצר חומרים מזהמים כלל וכמובן גם לא CO2. השימוש בו גם מגביר את הספק המנוע, מפחית את הבלאי ועוד שלל יתרונות. המערכת הקומפקטית שפיתחה החברה המדוברת ניתנת להתקנה, לטענתה, כתוספת לכל מנוע קיים, כאשר בקרה ממוחשבת מאפשרת התאמה ספציפית לכל מכונית. חברת רון, אגב, מפתחת יחידה שתדע למחזר את המים הנוצרים מפעולת מערכת המיזוג ולנצלם לייצור המימן – ממש ניצול מלא של משאבי הטבע. במקרה של הסקורפיון, השימוש במנוע V6 הקל של הונדה מאפשר לשמור על משקל כולל נמוך של 950 ק^ג בלבד; ההספק הבסיסי הוא 289 כ^ס, אך ניתן לבחור באופציית מנוע משודרג עם צמד מגדשי טורבו, ואז ההספק קופץ ל-450 כ^ס והביצועים עולים לליגת העל: מהירות מירבית של 320 קמ^ש ויותר, 0 ל-60 מייל/שעה ב-3.5 שניות. תשמחו לשמוע כי תיבת ההילוכים המוצעת בשלב ראשון היא ידנית בלבד; אופציה אוטומטית תתווסף ב-2009. יש גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. נתון המשקל המרשים הושג באמצעות שילדה העשוייה צינורות פלדה, רכיבי מיתלים מאלומיניום, ומרכב קרבון. באתר החברה, אגב, מופיעה רשימת כל ספקי המשנה שלה, כולם שמות מוכרים היטב בתחום תעשיית הרכב והמירוצים האמריקנית. חישוקי ^20 נושאים צמיגי 255/30 מלפנים ו-305/30 מאחור. רשימת האבזור כוללת מושבי רקארו עם חימום וקירור, תא נוסעים שכולו מדופן קרבון ועור, מחווני LED ניתנים לתכנות, מערכת שמע Bose, מערכת ניווט... כל מה שניתן לצפות ממכונית שמחירה בארה^ב יהיה 150,000 דולר. השבוע ערכה החברה מסיבת עיתונאים, בה חשפה את שלדת המכונית כולל יחידת ההנעה ואף הודיעה על הנפקת מניות. האמנם נראה את המוצר המוגמר עוד השנה כפי שטוענים מנהליה? בהחלט יתכן. בחודשים הקרובים כבר עומדת להתחיל מלאכת התכנון של הדגם הבא, שיהיה סדאן ל-4 נוסעים... אין ספק כי מדובר בכיוון פיתוח מסקרן ובעל פוטנציאל, ויהיה מענין להמשיך ולעקוב אחר חברת רון בפרט וטכנולוגיית המימן-לפי-דרישה בכלל.