בתחילת השבוע חגגנו עם תמונותיה של מזראטי GranTurismo S, מכונית ה-GT היפהפייה של היצרנית האיטלקית. היום האחות הגדולה והמפוארת, קוואטרופורטה (Quattroporte), זוכה לכותרת משל עצמה: מכונית הסאלון של מזראטי מתעדכנת וזוכה לגרסת S שרירית עוד יותר. הקוואטרופורטה עודכנה על ידי הסדנה שעיצבה אותה במקור, פינינפארינה. היות ועבודתה המקורית של סדנת העיצוב הייתה כה מוצלחת, השינויים כמעט ואינם מורגשים ומתבטאים בסבכה קדמית בעלת צלעות ניקל (במקום רשת שחורה מוברשת), יחידות תאורה חדשות הכוללות תאורת LED, ומראות צד אווירודנמיות יותר (כך לפחות טוענת היצרנית). חדי העין יבחינו בקו מותניים מודגש יותר וחצאיות תחתונות בולטות, ליצירת חזות אגרסיבית. תא הנוסעים גם הוא לא נזנח וזכה לקונסולה מרכזית מעודכנת ולמערכת מוליטימדיה חדשה. הצד המכאני כולל הכפלת היצע יחידות הכוח, כך שכעת ללקוחות החברה יש שתי אופציות לבחירה: אחת בנפח 4.2 ליטר, שנייה בנפח 4.7 ליטר. גרסת ה-S הבכירה שבהן, מתהדרת באותה יחידת כוח המניעה את ה-GranTurismo S, של היצרנית וכמו כן גם את אלפא רומיאו '8C קומפיטציונה' המדהימה: V8 בנפח 4.7 ליטר. אלא שביחס לשתי האחרונות, מנוע הקוואטרופורטה מציע הספק מופחת; כאן, במכונית הסאלון, מפיק המנוע 430 כ^ס כאשר ב-GT של מזראטי נמצאים 440 סוסים ואילו במכונית החשק אלפא שוכנים 450 סוסים חסונים. גרסת הכניסה למשפחת הקוואטרופורטה לא השתנתה ובחרטומה נמצא את אותו V8 בנפח 4.2 ליטר על 400 סוסיו. שתי הגרסאות תוצענה עם תיבת הילוכים אוטומטית תוצרת ZF בעלת שישה יחסי העברה. נתוני ביצועים רשמיים של גרסת ה-S טרם נמסרו, כך שנאלץ להסתפק בנתוני גרסת הבסיס של המכונית: תאוצה מ-0 ל-100 קמ^ש ב-5.2 שניות קצרות ומהירות מרבית של 275 קמ^ש. חמש שנים עברו מיום הצגתה, היא כמעט לבדה שינתה את מאזן החברה מהפסד לרווח ולעת עתה, היא זו שרשמה את שיא המכירה של החברה (15,000 יחידות); מתיחת הפנים לא יכלה להגיע רגע אחד מאוחר יותר שכן, המכונית תגיע לשווקים באוקטובר 2008 כאשר כבר מעבר לפינה ממתינות לה מתחרות חדשות דוגמת פורשה פאנאמרה ואסטון מרטין ראפיד. אלה לפחות על פי מה שדווח, מתוכננות להופיע במהלך 2009 כך שהולך להיות מעניין בשוק היוקרה הממהר.