מירוץ 24 השעות של נורבורגרינג שנערך בסוף השבוע שעבר מספק לנו עוד פיקנטריה – אבל הפעם ממשתתפי ה'עמך', הרחק מהמאבקים על הבכורה בין פורשה לבין עצמה ומפולקסווגן שירוקו משופרות. אנחנו, מה לעשות, רומנטיים בנשמותינו וסיפורי דוד-וגוליית עושים לנו את זה. קשה אמנם להתייחס לקיה סיד כאל גיבורה מהאגדות, אבל סיפור השתתפותה במירוץ נורבורגרינג בהחלט מרשים. שימו לב: יבואני קיה באיטליה החליטו להשתתף במירוץ 24 השעות עם פרו-סיד (גרסת 3 דלתות) דיזל סטנדרטית לגמרי, עם מנוע 2.0 ל' בעל 140 כ"ס. המכונית ננהגה על הכביש ממילאנו אל המסלול בגרמניה וחזרה ממנו לאחר המירוץ. השינוי היחיד מהמפרט הסטנדרטי (למעט התקנות כלוב התהפכות, רתמות בטיחות ומערכת כיבוי אש, לפי תקנות המירוץ) היה שימוש בצמיגי 235/35-18 ספורטיביים מתוצרת קונטיננטל – עדיין, אגב, צמיגים חוקיים לכביש. במירוץ עצמו נהנתה הסיד מצריכת דלק נמוכה ומבלאי נמוך יחסית לצמיגים, כך שנזקקה לעצור פחות לצורך תדלוק והחלפות צמיגים: רק 6 צמיגים הוחלפו במהלך המירוץ כולו, וזאת כאשר המכונית זינקה למירוץ עם סט צמיגים שכבר כיסה 900 ק"מ בדרך מבסיס-הבית באיטליה לנורבורגרינג. הפרו-סיד סיימה את המירוץ עם אפס תקלות, ניצחה בקטגורייה שלה (למרות שאנחנו באמת לא בטוחים כמה מכוניות אחרות היו באותה קטגוריה), וסיימה במקום הכללי ה-104 מתוך 217 מכוניות שהתחילו את המירוץ ו-150 שסיימו אותו. באמת כל הכבוד. היא גם השיגה את צריכת הדלק הטובה ביותר בין כל המשתתפות, ממוצע של כ-7.1 ק"מ לליטר: נתון מעולה לתנאי מירוץ.