אין זה סוד שתחום מכוניות הספורט העממי-שימושי נמצא בארץ בשפל המדרגה, או קרוב מאוד אליה. יתרה מזו – המכירות הנמוכות והלקוחות הקשים מרחיקים יבואנים רבים מהתחום. ועל רקע זה דווקא בולטת היוזמה החדשה של אנשי רנו-ישראל להקמת חטיבת ספורט. ואם נראה לכם שאנשי רנו נטלו גלולה או שיקוי לא נכון, אל דאגה, הם מודעים היטב לתחום אליו הם נכנסים. הם עמלו, ספרו ויודעים שהשוק הזה גלגל בשנה האחרונה מכירות של 267 כלים בלבד. אבל הם החליטו לגשת לתחום בצורה שונה ואולי בוגרת יותר ולכן הם משיקים חטיבת ספורט אשר תשווק בתחילת הדרך את הקליאו ספורט והמגאן ספורט. ^אנחנו רוצים להיות מובילים בכל תחום בשוק הרכב^. מסביר אילן טל סמנכ^ל קראסו. ^היינו ראשונים להכניס ESP למשפחתית של ציי הרכב, היינו ראשונים להכניס אחריות של שלוש שנים למכונית האירופאית (הוא שוכח קצת את פורד, אבל לא נורא... א.ש.) וכעת אנחנו רוצים להיכנס לנישה הקיימת והמאוד לא מפותחת של מכוניות ספורט. זו החלטה אסטרטגית לקדם את התחום הזה ולהוביל את הנישה^. כל זאת מתוך כוונה לתמוך במותג מבחינת תדמית ולהביא לרנו קהל צעיר יותר. אבל איפה בדיוק שונה הדרך של רנו? ^הכוונה היא להתמקצע במכירה ובשירות^, מסביר בני לוי ראש מותג רנו בקראסו. לפי אנשי רנו חטיבת הספורט תטפל בנפרד בכל תחומי המכירה והשירות ללקוחות. מערך המכירה יהיה בפריסה ארצית של חמישה אולמות מכירה (ת^א, ראשל^צ, חיפה, ירושלים וב^ש). הלקוחות יטופלו על ידי אנשי מכירות יעודיים ויקבלו הדרכה מאוד מקצועית כולל קורסי נהיגה. גם מערך השירות יהיה ממוקד ורק חלק מהמוסכים יטפלו במכוניות. כמו שסיפרנו בעבר הקליאו ספורט תעלה 170,000 שקלים ואילו המגאן 190,000 שקלים. לפי טל הציפייה היא למכור כ-100 מכוניות בשנה – 70 קליאו ו-30 מגאן. בינתיים מביא היבואן רק גרסה אחת מכל דגם. ^אבל אנחנו לא פוסלים שום דבר בחטיבת הספורט. כאשר יש גרסה מובילה שמגיעה אנחנו נהיה מוכנים לשקול הבאת גרסאות נוספות. יכול להיות שנביא גרסאות מיוחדות בהזמנה מיוחדת. אנחנו נלמד את הנושא, את הביקוש ואת ההתנהלות. אנחנו לא רוצים להתפזר מדי^ מסביר לוי.