בחודש אוגוסט הקרוב תציין הונדה יובל 50 שנה להופעת כלי הרכב ששם אותה על המפה. הכוונה, כמובן, ל'סופר קאב' C100, טוסטוס בסיסי עם מנוע 50 סמ^ק 4 פעימות שגרם במו גלגליו הצנועים למהפכה דו-גלגלית. לפני כשנתיים וחצי זכה הסופר קאב להישג נדיר כאשר הגיע לייצור 50 מיליון יחידות – וכבר עכשיו, בסוף אפריל האחרון, רשמה הונדה ציון-דרך נוסף, כאשר הגיעה לייצור הקאב ה-60 מיליון (!). מיותר אולי לציין – אך נזכיר בכל זאת – כי זהו כלי הרכב הנמכר ביותר בכל הזמנים, ובפער גדול. ורק כדי שיהיה ברור: מדובר בכלי שאינו שונה מהותית מהסופר-קאב המקורי, ההוא משנת 1958. תנו מבט בתמונות ושפטו בעצמכם. ברור שהטכנולוגיה השתנתה פה ושם – מ-2007, למשל, מצוייד הקאב בשוק היפני הזרקת-דלק. אבל האופי הבסיסי, הפשטות והאמינות, נותרו כשהיו. סיפור ההצלחה של הסופר-קאב היה לא פחות ממסחרר. בשנה הראשונה, 1958, יוצרו כ-24,000 יחידות; ב-1959 כבר קפץ המספר ל-167,000, וב-1960 ליותר מחצי מיליון. ב-1961 החל הייצור גם מחוץ ליפן, וכיום מיוצר הדגם ב-15 מדינות שונות. ב-1994 הגיע לראשונה הייצור השנתי אל מעבר למיליון יחידות, והמשיך לגדול בקצב מסחרר. כמויות הייצור הנוכחיות גורמות לכל יצרני המכוניות, אפילו לטויוטה, להוריק מקנאה. השיא (בינתיים) עומד על שנת-המס 2006 היפנית, כאשר יוצרו 5,370,000 קאבים – בשנה אחת! בחודש אפריל האחרון לבדו יוצרו יותר מחצי מיליון מהטוסטוסים הללו ונכון לעכשיו אין כל סימן להאטת הקצב. יש לציין, אגב, כי עם הזמן התפתחה הסדרה וכללה גם כלים בנפחים גדולים יותר, עד 125 סמ^ק. בחלק מערי אסיה הגדולות והצפופות, כמויות הכלים ההלו ברחובות פשוט בלתי נתפסת. אז מזל טוב, סופר קאב. עד 120 (מיליון, ומבחינתנו גם שנים). עוד על הסופר קאב: 'הקטן הגדול מכולם'