שוק המיניוואנים המדשדש עתיד לקבל בקרוב ילד חדש בשכונה, קרייזלר וויאג'ר. טוב, קשה לקרוא לכלי הרכב שהמציא את הקטגוריה ב-1983 ^ילד חדש^, אך בכל זאת מדובר בדור החדש של מוביל הנוסעים האמריקני. העולם נחשף לוויאג'ר החדש בתערוכת דטרויט לפני כשנה ואלינו הוא היה אמור להגיע בתחילת שנה זו. סיבות שונות הובילו את 'מכשירי תנועה', היבואנית, לדחות את מועד השקת הכלי החדש בישראל, אולם הרגע הגיע, ובימים אלה הוויאג'ר החדש מבצע ^עליה^. לא נרחיב על עיצובו של הוויאג'ר החדש, התמונות עושות זאת טוב יותר; רק נזכיר כי מי שחתום על עיצובו (הפושר) של הוויאג'ר, הוא לא אחר מאשר ראלף ז'יל, מי שמכחולו שרבט בעבר את ה-300C הדרמתית. בדור החדש של הוויאג'ר כבר אין גרסה קצרה והמרכב היחיד שנותר, ארוך בחמישה ס^מ מזה של הדגם היוצא (סה^כ 514 ס^מ). יש גרסה בעלת הנעה קדמית ויש כזו בעלת הנעה כפולה, אך אלינו מגיעה רק גרסה אחת, זו בעלת הנעה קדמית. יחידת הכוח של מוביל הנוסעים נותרה כשהיתה (V6 בנפח 3.8 ליטר המפיק 193 כ^ס), עם זאת תיבת ההילוכים בעלת ארבעת יחסי העברה הוחלפה בכזו מודרנית יותר ולרשותה שישה יחסים. וויאג'ר החדש מפואר ומאובזר יותר מקודמו ומציע מסך ומצלמה לנסיעה לאחור, תאורת לד פנימית, שלל מחזיקי כוסות (כמובן) ומושבים נפרדים מאחור כאשר אלה שבשורה האמצעית מסתובבים על צירם ובינם לבין אלה שבשורה השלישית ניתן למקם שולחן מתקפל. גם תחום הבטיחות, נקודת חולשה בדגם היוצא, טופלה. כך לפחות לדברי קרייזלר המודעים לציון הנמוך לו זכה הוויאג'ר במבחני הריסוק של יורו NCAP. זה המקום להזכיר כי לישראל הגיע וויאג'ר במפרט בטיחות גבוה יותר מזה שריסק ארגון הבטיחות האירופי. ובכל מקרה, עד שיפורסמו מבחני ריסוק לוויאג'ר, נסתפק בציון מפרט הבטיחות הסטנדרטי של הוויאג'ר החדש המציע שלל כריות אוויר, כולל כריות ווילון לכל האורך, מערכת עזר בבלימה ומערכת בקרת ייציבות ואחיזה. תג המחיר המוצמד לשמשתו של מוביל הנוסעים הנמכר ביותר בהיסטוריה כמעט ולא שונה ביחס לדגם היוצא – בין 245 אלף שקלים ל-295 אלף שקלים (תלוי ברמת האבזור). ^שבע יחידות ראשונות כבר כאן וימסרו ללקוחות בשבועיים הקרובים^ אמר בני רוטברג, מנהל חטיבת קרייזלר ב'מכשירי תנועה', ^המאסה (50 יחידות, י.ש) תגיע בספטמבר.^