אודי ודיזל הולכים טוב יחד. בסוף חודש זה, באירוע באוסטריה, נוכל לראות הוכחה נוספת לכך כאשר אודי תציג לראווה לעיני הציבור את הקונספט הנראה כאן: A3 TDI קלאבספורט קוואטרו, בשמו המלא. מכונית-תצוגה זו מיועדת להפגין את היכולת הטכנולוגית של אודי, בחבילה קצת יותר נגישה מאשר מכונית-המירוץ R10 או גרסת ה-TDI V12 האימתנית של ה-R8. ה-A3 קלאבספורט מצויידת במנוע טורבו-דיזל 2.0 ל' המבוסס על הדור הנוכחי של מנועי אודי-פולקסווגן, כולל הזרקת מסילה משותפת – אלא שההספק הועלה ל-224 כ^ס מרשימים, ואילו המומנט המירבי הוא 45.9 קג^מ אדירים שמגיעים כבר ב-1,750 סל^ד. מספיק כדי להביא את הקלאבספורט ל-100 קמ^ש ב-6.6 שניות ולמהירות מירבית של 240 קמ^ש, למרות שמדובר במכונית כבדה למדי: 1,475 ק^ג. תיבת ההילוכים, אנו שמחים לדווח, איננה DSG (או S-טרוניק בשפת אודי) אלא ידנית 6 הילוכים – ושימו לב לשער המחורץ בסגנון פרארי בתוכו נע מוט-ההילוכים (ראו תמונה תחתונה משמאל). מפשקי גלגלים מורחבים, תוספות אווירודינמיות וכונסי אוויר נדיבים מלפנים תורמים למראה חיצוני אולטרא-קרבי, יחד עם חישוקי ^20 השוכנים בבתי-גלגלים תפוחים כדי לפנות מקום לצמיגי 265/30. המיתלים המונמכים (ב-36 מ^מ) זוכים לבולמים מגנטיים אדפטיביים, והבלמים הקדמיים כוללים קליפרים בעלי 6 בוכנות ודיסקים קרמיים. מערכת ^דרייב סלקט^ מאפשרת לנהג לקבוע את אופי הנהיגה – תגובת המצערת ורמת התגבור (החשמלי) של מערכת ההיגוי – כשאפילו צליל המפלט משתנה בהתאם. על-מנת לשים את ביצועי המנוע בפרספקטיבה הנכונה, מדובר בהספק סגולי (כ^ס לנפח) של 112 כ^ס לליטר – יותר מכל מנוע דיזל סדרתי כיום. גרסאות המירוץ של הסיאט לאון, המשתמשות באותו מנוע כבסיס, מפיקות 270 כ^ס: לא הרבה יותר מהקלאבספורט (אבל די והותר, מסתבר. מכוניות אלו שולטות בפתיחת עונת 2008 של סדרת ה-WTCC העולמית ותופסות את ארבעת המקומות הראשונים באליפות הנהגים אחרי 2 סיבובים).