בתמונות נראית האקורד החדשה דומה למדי לקודמת, אבל במפגש פנים מול פנים בשדה התעופה היא מרשימה יותר, אפילו בצבע לבן. בתי גלגלים תפוחים וזווית חדות שמשדרות כוח גורמת לה להיראות "רעה" במובן החיובי של המילה. למרות שקשה לפספס את הדמיון לדור הקודם, האקורד החדשה בהחלט נאה וגדולה מהדור הקודם; היא ארוכה ב-6.1 ס"מ, רחבה ב-8 ס"מ ומציעה בסיס גלגלים של 270.5 ס"מ, גידול של 3.5 ס"מ. רק הגובה רושם ירידה של ס"מ בודד.
גם האקורד החדשה תוצע כסדאן וטורר (סטיישן בהונדה מדוברת), עם מנוע דיזל (חדש) המספק 150 כ"ס, ושני מנועי בנזין – 2.0 ל' 156 כ"ס ו-2.4 ל' 201 כ^ס. כולם מוצעים עם תיבות ידניות 6 היל', כאשר צמד הבנזין מוצע גם עם תיבה אוטו' בעלת 5 יחסי העברה. אלינו יגיעו בשלב הראשון רק מנועי הבנזין עם תיבת הילוכים אוטו' כמובן.
כניסה לתא הנוסעים ממחישה מיד שהונדה שיפרו את האיכות בצורה מורגשת בהשוואה לדור היוצא. איכות החומרים טובה יותר (ברוב המקרים) באופן משמעותי והתא מרגיש יוקרתי ו^גרמני^ יותר מבעבר. רשימת האבזור של המכונית בהשקה הייתה בלתי נגמרת וכללה, בין השאר, מושבים חשמליים, ריפודי עור, מערכת ניווט עם מסך 8 אינצ', פנסי קסנון, גג שמש, מערכת קול עם חיבור USB ו-AUX בנוסף למחליף דיסקים, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. בצד בטיחותי יש שפע רב של מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות שעד היום פגשנו רק במכוניות מסגמנטים גבוהים יותר בנוסף לשש כריות אוויר ובקרת יציבות המוכרות (מבחן ריסוק עדיין לא בוצע). נציין לשלילה את עודף הכפתורים המבלבל בקונסולה המרכזית וגם ההגה סבל מכמות כפתורים מוגזמת.
המרווח מלפנים טוב, כאשר גבוהים עלולים להיות קרובים מעט לגג השמש, אבל ללא מפגש אישי מיותר. המושב האחורי מציע מרווח ברכיים מספק, אך המרווח לראש ולכפות הרגליים חסר. מנהרת ההינע הפיקטיבית ופתחי מיזוג בולטים מאחור מחסלים את רוב המקום לרגלי הנוסע השלישי שירגיש מאוד לא בנוח, אלא אם מדובר בילדים. בנוסף נציין שהכניסה והיציאה מתא הנוסעים איננה נוחה במיוחד בזכות דלת קטנה יחסית.
במהלך ההשקה התרשמנו מגרסאות ה-2.0 ל' (בקצרה) וה-2.4 ל' בתצורת הסדאן. אנשי הונדה דיברו רבות על שיפור ברעשים בתא הנוסעים מה שאכן הורגש בשיוט נינוח ושקט גם במהירויות שלילה לשלושה חודשים. מנוע ה-2.4 ל' מרגיש פחות חזק מהמצופה בין השאר באשמת יחסי העברה ארוכים יחסית. מנוע ה-2.0 ל', אליו משודך גיר בעל יחסי העברה קצרים יותר, מרגיש זריז יותר. תיבת ההילוכים בשתי המכוניות בעלת 5 יחסי העברה עם אופציה לתפעול ידני על ידי ידיות מאחורי ההגה (בלבד). במהלך ההשקה התרשמנו שגרסת ה-2.4 ל' מרגישה נוקשה יחסית ומתקשה להתמודד עם שיבושים קטנים אשר עוברים באופן מורגש מדי לתוך תא הנוסעים. נראה שגרסת ה-2.0 ל', ממנה התרשמנו לזמן קצר בלבד, מתמודדת בצורה עדיפה עם אותם שיבושים כאשר שתיהן מתפקדות טוב על שיבושים גדולים יותר.
האקורד החדשה היא צעד קדימה בהשוואה לדור הקודם. אנשי הונדה בארץ רוצים למצב אותה כמתחרה מול מוצרי פרמיום, בדומה למהלך שביצעה בהצלחה עם הסיוויק, ולכן היא לא עומדת להציע (לא רוצה וגם לא ממש יכולה) גרסה במחיר שיתאים לשווי שימוש 4 בליסינג.
"המתחרות שלנו הן ב.מ.וו סדרה 3 ואודי A4" אמר עוזי גונן, מנהל השיווק למכונית פרטיות בחברת מאיר, יבואנית הונדה (וולוו ויגואר). אנשי היצרן לא נקבו במתחרות אבל נראה שגם הם מסתכלים כלפי מעלה ונראים (כמו בכל השקה) בטוחים במוצר החדש שלהם. טווח המחירים ינוע מ-169,000 שקל (גרסת ה-2.0 הבסיסית) ועד לכ-238,000 עבור גרסת ה-2.4 ל' המאובזרת.
יתרונה הגדול של האקורד מול המתחרות יהיה בתא הנוסעים וברמת אבזור גבוהה במיוחד בגרסאות המאובזרות (והיקרות) ותחושה יוקרתית בתא הנוסעים, כאשר העדר גרסת ליסינג המונית יוסיף למשיכה של מי שרוצה מכונית שונה מהעדר. לנו נותר רק לחכות למבחן מקיף יותר בארץ כדי לבדוק את נושא הנוחות, אבל אם נתעלם מנקודה זו אין ספק שהאקורד החדשה היא מכונית טובה שמקומה בפסגת הקטגוריה של המשפחתיות הגדולות.
המבחן המלא יפורסם בגיליון אוטו 268 שיצא לדוכנים ביוני.